جهنمی که بهشت است! (+عکس)


جهنم دره که یک اصطلاح عامیانه است، واقعیت دارد! این بار این جهنم مکان بسیار زیبا و دل انگیزی است و می توان به جای جهنم نام بهشت را برای آن برگزید!

پول‌نیوز - منطقه ای که جهنم دره در آن قرار گرفته در گذشته در محدوده جاده ابریشم قرار داشته است. طول این دره 13 کیلومتر و عمق آن بین 1700 تا 2800 متر متغیر است.

جهنمی که بهشت است! (+عکس)

یکی از استان های غربی کشورمان با نام آذربایجان غربی شناخته می شود. این استان از 17 شهرستان، 36 بخش، 36 شهر، 109 دهستان و 3728 آبادی تشکیل شده که البته ما تصمیم نداریم که در این گزارش به تمام نقاط این استان سر بزنیم اما به سراغ یکی از جذابیت های گردشگری آن که در مسیر خوی به چالدران قرار گرفته، خواهیم رفت. این جاذبه گردشگری جایی جز «جهنم دره سی» یا «جهنم دره» نیست.

برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که صعب العبور بودن مسیر این دره باعث نامگذاری آن شده، اما ممکن است که این نامگذاری دلیل دیگری نیز داشته باشد و آن دلیل احتمالی چیزی جز این نیست که عده زیادی قصد کرده اند به ته جهنم دره برسند، ولی ناکام مانده اند. بنابراین، امروزه به جز کوهنوردان افراد کمی به جهنم دره می روند. البته بخشی از این امر به دلیل صعب العبور بودن منطقه است، اما بخش دیگر آن شاید به دلیل نفرتی است که به مرور از این منطقه در ذهن اهالی محل شکل گرفته، زیرا از گذشته تا سال های اخیر افرادی که با حکومت های مختلف وقت خود مشکل داشته اند برای دوری شدن از مردم به جهنم دره می رفتند.

جهنمی که بهشت است! (+عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند