تابستان در شبکه پنج سیما


تابستان در شبکه پنج سیما

تهران- ایرنا- مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج با توضیح به برنامه‌های تابستانه این شبکه گفت: علاوه بر تدارک برنامه‌های متنوع، وظایف دستگاه‌های مسئول غنی‌سازی اوقات فراغت را مطالبه می‌کنیم.

شبکه پنج سیما قرارگاه کارآفرینی با رویکردی اقتصادی و وظیفه اصلی آن پرداختن به رویدادهای شهر و استان تهران است؛ اهمیت شهر تهران به دلیل پایتخت و نیاز مردم کشور که باید در جریان رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این شهر قرار بگیرند باعث شد یک شبکه سراسری با رویکرد تهران به فعالیت بپردازد.

مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این گروه، گفت: در این گروه وظیفه پرداختن به رویدادهای پایتخت و استان تهران تعریف شده و برنامه‌هایی مانند «تهران ۲۰»، «در شهر» و «در استان» باز تعریف و برنامه «تهران گرد» با رویکردی کاملاً مثبت و جذاب به مجموعه این برنامه‌ها اضافه گردید. مسابقه «برخط شو» نیز که پیش از این در پخش شبکه، تولید می‌شد، از ابتدای تابستان با رویکردی متنوع‌تر در گروه تهران و شهروند تولید و مخاطب آن، نسل نوجوان را شامل می‌شود؛ این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. مخاطبان می‌توانند از طریق اپلیکیشن «برخط شو» در این مسابقه شرکت کنند.

سید مرتضی عمادی درباره ویژه برنامه‌های تابستان این گروه ادامه داد: غیر از برنامه «برخط شو»، در «تهرانگرد»، رویکرد تابستانه را خواهیم داشت که بر هدف اطلاع رسانی گردشگری تمرکز دارد؛ در برنامه «تهران ۲۰» نیز به اوقات فراغت و مراقبت‌های ایمنی در سفر به همراه مطالبه گری از مسئولان در حوزه گردشگری پرداخته می‌شود. در برنامه «در شهر» به فواصل مختلف در هر هفته به نهادهای مرتبط با گردشگری مراجعه و ویژه برنامه‌هایی را در این خصوص خواهیم داشت. تمام این برنامه‌ها به صورت ویژه رونق تولید، خصوصاً کارآفرینان و مشاغل و کارگاه‌های کوچک و متوسط را در نظر دارد؛ در برنامه «در شهر» در طول هفته، دو برنامه اختصاصی درباره رونق تولید و در برنامه «تهران ۲۰» نیز در طول ماه دو برنامه با رویکرد مطالبه گری رونق تولید در دستور کار است.

وی ادامه داد: از ابتدای تابستان در تمام برنامه‌ها موضوع مهم پاسداشت زبان فارسی را در دستور کار داریم؛ میان برنامه‌هایی را با موضوع پاسداشت زبان فارسی به نام «فارسی را پاس بداریم» در ۱۰۰ قسمت تولید کرده‌ایم که استفاده صحیح واژگان فارسی را به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

عمادی افزود: برنامه دیگری نیز به نام «یک دقیقه تهران» به شکل مکمل در میان تمام برنامه‌ها پخش می‌شود که در یک سفر یک دقیقه‌ای مناطق دیدنی تهران را به مخاطبان معرفی می‌کند و در ۶۰ قسمت در حال تولید است. موشن گرافیک‌هایی نیز آماده شده که در مدت ۳ دقیقه موضوعات مختلفی را مانند حقوق شهروندی و صرفه جویی در مصرف و مواردی دیگر اطلاع رسانی می‌کند.

مدیر گروه تهران و شهروندی در خصوص استفاده از چهره‌های جوان در برنامه‌های تولیدی این گروه گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اهتمام ویژه ای را برای جوان گرایی و در اختیار قراردادن میدان به چهره‌های جوان، کاربلد و متعهد صرف کرده‌ایم.

وی در مورد نحوه ارتباط مخاطبان با «گروه تهران و شهروندی» گفت: بیشترین ارتباط با مردم را به واسطه برنامه «تهرانگرد» داریم و «باشگاه مخاطبان تهرانگرد» بیش از ۵ هزار عضو دارد و در آینده نزدیک «باشگاه مخاطبان برخط شو» را هم راه اندازی خواهیم کرد.

همچنین به زودی برنامه «تهران ۲۰» یک روز در هفته با حضور مردم و مسئولان به صورت مستقیم و رو در رو به طرح مشکلات مردم اختصاص می‌یابد و البته تمام ساختار گروه، بر مبنای انتقادها و پیشنهادهای مردم طراحی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان