گرد و خاک استان مرکزی را فرا می گیرد


گرد و خاک استان مرکزی را فرا می گیرد

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: گرد و خاک و غبار آلودگی روزهای پایانی هفته جاری این استان را فرا می گیرد.

«رضا مرادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی ها نشان از افزایش سرعت شدید وزش باد از عصر روز سه شنبه در بیابان های مرکزی کشور دارد و احتمال ایجاد توده های گرد و خاک و انتقال به استان هست.

وی ادامه داد: بر این اساس غبار آلودگی هوا در چهارشنبه شب و روز پنجشنبه پدیده غالب در استان مرکزی خواهد بود.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی هوای استان را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صاف و غبار آلود پیش بینی کرد و گفت: از ساعات بعد از ظهر امروز وزش باد در برخی از نقاط استان افزایش می یابد که این مهم گردوخاک محلی را در مناطق مستعد استان به همراه دارد.

مرادی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده تقویت سامانه پر ارتفاع جنب حاره بر روی کشور افزایش دمای هوا در اغلب مناطق از جمله استان مرکزی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: دمای هوا در شهرستان ساوه در گرم‌ترین ساعات بعدازظهر دیروز از ۴۰ درجه فراتر رفت و پیش بینی می‌شود این شرایط تا ۲۴ ساعت آینده تداوم داشته باشد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: پیش بینی می‌شود روند تدریجی کاهش دمای هوا از فردا (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده در استان ادامه یافته و دمای هوا تا روز شنبه بین چهار تا پنج درجه کاهش یابد.

ساوه به بیشینه دمای ۴۰ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و شازند با کمینه دمای ۱۵ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان