از خروج گندم مرغوب استان همدان جلوگیری شود


از خروج گندم مرغوب استان همدان جلوگیری شود

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید براینکه از خروج گندم‌های مرغوب به خارج از استان جلوگیری شود،گفت: نباید فضایی ایجاد شود که گندم‌های مرغوب از استان خارج شود.

به‌گزارش ایسنا، ظاهر پورمجاهد در کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان همدان، با بیان اینکه همه باید با هماهنگی و انسجام تلاش کنیم خرید تضمینی گندم به خوبی در استان انجام شود، اظهارکرد: سیاست گذاری صورت بگیرد که گندم‌های مرغوب از استان خارج نشود.
وی با تأکید به اینکه در انتخاب افراد مستقر در کمیسیون‌های خرید توجه و دقت شود به‌طوریکه افراد پای کار در این زمینه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورتیکه در مراکز خریدی که با ترافیک مواجه می‌شوند به منظور سهولت کشاورزان افراد جدید تزریق شوند و چند مرکز تا ساعت 12 شب فعال باشند.
وی تصریح کرد:در ایام خرید تضمینی گندم کمیسیون‌های خرید باید در روزهای تعطیل فعال باشند و ساعات خرید گندم از ساعت 7 صبح تا 9 شب باشد اما در مراکزی که با ازدحام و صف طولانی مواجه می‌شوند باا هماهنگی تا ساعت 12 شب خرید صورت بگیرد.
پورمجاهد با اشاره به جلوگیری از خروج گندم مرغوب استان، تأکید کرد: تلاش ما این است گندم از استان خارج نشود و هرگونه حمل و نقل گندم با مجوز صورت بگیرد.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر حذف واسطه‌ها در روند خرید تضمینی گندم، از شرکت غله و تعاون روستایی خواست تا جایی که می‌توانند مراکز خرید را توسعه دهند و گفت: مراکز خرید به ویژه در کانون‌های تولید گندم توسعه یابد و در این زمینه سعی شود پیشگیرانه عمل شود.
وی بیان کرد: برای انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی از طریق سامانه خریدگندم بلامانع است اما باید سیاست‌گذاری شود که گندم‌های خوب استان به خارج نرود.
پورمجاهد با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و ترویج برای کشاورزان صورت بگیرد، افزود: در نقاطی که تجمع تولید بالاست و روستاهای مرزی استان در بحث خرید گندم و آهنگ حمل به‌طور ویژه دیده شوند.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان در پایان تأکید کرد: براساس دستورالعمل خریدتضمینی گندم تا حد امکان از ذخیره‌سازی گندم در فضاهای باز جلوگیری شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس