فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن


فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال‌های تایلند این فرصت را برایتان فراهم می‌کند تا هر ماه شاهد جشن‌های بسیار باشکوه و رنگارنگ در هر یک از شهر‌های آن باشید. فستیوال‌هایی مانند: فستیوال شبح، فستیوال موشکی، جشنواره فیل سورین، فستیوال فانوس های کاغذی، فستیوال آب، جشن بوفالو‌ها، فستیوال گیاه خواران تایلند، مهمانی میمون های تایلند، جشنواره توپ‌های آتشی، جشن سال نو چینی‌ها در...

اصلا جای تعجب نیست که در تایلند؛ کشوری با فرهنگ غنی، ده‌ها جشن و فستیوال هیجان انگیز در طول سال برگزار شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت، فستیوال‌های تایلند این فرصت را برایتان فراهم می‌کند تا هر ماه شاهد جشن‌های بسیار باشکوه و رنگارنگ در هر یک از شهر‌های آن باشید. فستیوال‌های تایلند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال شبح یا phi Ta Khon

فستیوال phi ta khon تایلند، جشنی سه روزه می‌باشد که در شهر کوچک Dan Sai برگزار می‌گردد. در این جشن، از ماسک‌های رنگارنگ با بینی‌های بزرگ استفاده میشود و مردم محلی معتقدند که سروصدای مردم ماسک زده نه تنها باعث خوشحالی و سرگرمی دیگران میشود، بلکه روح Mun River که از شهر محافظت میکند را بیدار خواهد کرد. برای شرکت در این فستیوال تایلند باید ماه ژوئن تا جولای را در این کشور باشید.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال Boon Bang Fai

استان Yasothorn در شمال شرقی تایلند، که از نظر کشاورزی اهمیت زیادی دارد، برای بارش باران هر سال فستیوال موشکی Boon Bang Fai را میزبانی می‌کند. پرتاپ موشک به آسمان نه تنها با پشخ موسیقی زنده محلی و جشن و شور و شادی همراه است، بلکه یک نوع مسابقه نیز به شمار میرود. افرادی که موشک آن‌ها تا ارتفاع بیشتری بالا برود، جایزه‌ی ۱۰۰۰۰ THB دریافت خواهند کرد.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

جشنواره فیل سورین (Surin Elephent)

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین فستیوال‌های تایلند، فستیوال فیل سورین می‌باشد و دلیل اهمیت این جشن، نقش مهم فیل در اقتصاد، کشاورزی و تاریخ تایلند می‌باشد. گروهی از فیل‌های آذین بسته که مشغول خوردن میوه و سبزجات هستند، در سطح شهر رژه میروند و صدای موسیقی تمام فضا را پر می‌کند و یکی از بهترین سوژه‌ها برای عکاسی میشود. فستیوال فیل تایلند در هفته‌ی سوم نوامبر برگزار میگردد.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال Yi Peng

در شهر افسانه‌ای چیانگ مای که زمانی پایتخت پادشاهی لانا بود، ماه نوامبر آسمان شهر غرق در فانوس‌های کاغذی چینی میشود که نمادی از دور شدن غم و غصه‌های سال گذشته می‌باشد. در این فستیوال هزاران نفر شرکت می‌کنند و جاده‌های The Phae و Mae Jo University بهترین مکان برای شرکت در فستیوال yip eng محسوب میشود.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال songkran

همزمان با شروع تعطیلات سال نو تایلندی و از ۱۳ آوریل، اکثر شهر‌های تایلند غرق در جشن و شور و شادی میشوند و به مدت ۳ هفته شاهد برگزاری فستیوال songkran هستیم. این فستیوال در واقع نوعی جشن آب می‌باشد که نمادی از تمیز کردن گناهان سال گذشته از تمام زندگی به شمار می‌آید. برای شرکت در بهترین و با شکوه‌ترین مراسم songkran باید به شهر‌های بانکوک، چیانگ مای و پوکت بروید و همگام با تایلندی‌ها غرق در نور و شور و هیجان شوید. قبل از برگزاری رژه‌های نمادین و اجرای رقص در این فستویال، مردم تایلند به معابد میروند و به دعا و نیایش و دور شدن غم و گناهان از زندگی می‌پردازند.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال Wing Kwai

فستیوال wing kwai یا مسابقه‌ی بوفالو هر ساله در ماه اکتبر و در استان chonburi برگزار میگردد. در این جشن بوفالو‌های تزئین شده مسیری بیش از ۱۰۰ متر را طی می‌کنند و مسابقه‌ی هیجان انگیزی را به راه می‌اندازند. خوردن غذا‌های تایلندی، کارناوال‌های شاد و تزئینات رنگارنگ بوفالو‌ها چهره‌ای خارق العاده را به این جشن می‌بخشند. استان chonburi حدود یک ساعت رانندگی تا بانکوک و پاتایا فاصله دارد و برای همین گردشگران زیادی در آن شرکت می‌کنند.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال گیاه خواران تایلند (Vegetarian)

شاید برایتان جالب باشد که گیاهخواران تایلند در ماه اکتبر جشن میگیرند و در آن از خوردن هر نوع گوشت، پیاز و سیر خودداری می‌کنند. این فستیوال یکی از هیجان انگیزترین جشن‌های تایلند می‌باشد، چون گروهی از افراد شرکت کننده از روی زغال‌های داغ میگذرند و سوراخ‌های متعدد روی صورت ایجاد میکنند. بهترین نوع این فستیوال را می‌توانید در معبد Tui Shrine پوکت ببینید. شرکت کنندگان در فستیوال گیاه خواری تایلند با رقص و آتش بازی از خداوند می‌خواهند تا تن آن‌ها را سالم نگهدارد.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

مهمانی میمون Lopburi

افسانه‌ای قدیمی در تایلند وجود دارد که می‌گوید، هانامون؛ خدای هندوها، یکی از دختران خدایان را نجات داده و از آن زمان تا امروز میمون‌ها از این اتفاق خوشحال هستند. در شهر‌های باستانی مانند Lopburi که ۱۵۰ کیلومتر با بانکوک فاصله دارد، بیشترین تعداد این میمون‌ها را می‌توانید ببینید. به همین خاطر در ماه نوامبر، مردم این شهر جشن بزرگی برای میمون‌ها برگزار می‌کنند و انواع میوه و خوراکی و سبزیجات متنوع را برای ۳۰۰۰ میمون هدیه می‌دهند.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

توپ‌های آتشی Mekong Naga

بهترین فستیوال‌های تایلند را در ماه اکتبر می‌توانید ببینید و فستیوال توپ‌های آتشی Mekong naga یکی از موارد می‌باشد که نام و آوازه‌ی آن در تمام دنیا پیچیده است. توپ‌های قرمز در آسمان که در واقع از احتراق گوگرد در رودخانه مکونگ ایجاد شده و در فاصله‌ی ۶۰۰ فوت به چشم می‌خورند، از نظر مردم محلی این منطقه، توسط موجودی مار مانند به نام Phava Naga ایجاد شده اند. تماشای این توپ‌های قرمز افرادی زیادی را در ماه اکتبر به رودخانه‌ی مکونگ جذب میکند.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

جشن سال نو چینی‌ها در تایلند

با توجه به اینکه اکثر جمعیت تایلند را چینی‌ها تشکیل می‌دهند، در نتیجه جشن سال نو چینی‌ها یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های تایلند به شمار می‌رود. ماه ژانویه و فوریه این جشن در Yaowaraj در منطقه‌ی چینی‌ها در بانکوک برگزار میگردد. اژدها‌های رنگارنگ رقصان در آسمان و ترقه و آتش بازی و خوردن غذا‌های چینی بخش مهمی از این جشن محسوب می‌گردد.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

جشن روز مادر و پدر

تایلندی‌ها به شدت به پادشاهان خود احترام می‌گذارند، به طوریکه روز تولد حاکمانشان را به عنوان روز مادر و پدر در نظر گرفته و جشن‌های بزرگی برگزار می‌کنند. روز مادر در تایلند ۱۲ آگوست و مصادف با روز تولد ملکه و روز پدر در ۵ دسامبر می‌باشد و هر دو روز به عنوان تعطیلات رسمی کشور شناخته شده و رفتن به معابد، جشن و رقص و بازدید از پدر و مادر و پوشیدن لباس‌های زرد و طلایی که نشانه‌ی سلطنت می‌باشد، از جمله برنامه‌های این روز‌ها به شمار می‌روند.
فستیوال‌های تایلند؛ هر ماه یک جشن

فستیوال شمع تایلند

در شهر ubon Ratchathani که در جنوب شرقی تایلند واقع شده است، ماه جولای مجسمه‌های ساخته شده از شمع و موم بسیار بزرگ که زیبایی هنر‌های سنتی این مرز و بوم را به خوبی نمایان می‌کنند، به نمایش در می‌آیند. رقص‌های سنتی، موسیقی‌های سنتی و چیدن شمع‌های منظم در معابد و هدیه دادن غذا و لباس به راهبان، به این جشن چهره‌ی زیبا و خارق العاده می‌بخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟