عدم شکر مقابل نعمت‌ها بیماری جامعه است/پنج چیزی که باید غنمیت بشماریم


عدم شکر مقابل نعمت‌ها بیماری جامعه است/پنج چیزی که باید غنمیت بشماریم

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه عدم شکر نعمت‌های الهی از مشکلات و بیماری‌های جامعه است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: پنج چیز را غنیمت بشمارید؛ جوانی قبل از پیری، سلامتی پیش از مریضی، فراغت قبل از درگیری با مشکلات، زندگی پیش از مرگ و قناعت قبل از فقر.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا آقامیری» شامگاه دوشنبه، ۳ تیر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات و بیماری جامعه عدم شکر نعمت ها و نداشتن روحیه تشکر است و همین موضوع علت بسیاری از گرفتاری ها است. در همین زمینه خداوند می فرماید: اگر سپاسگزار باشید نعمت های من نسبت به شما زیاد می شود و اگر نه عذاب دردناک و جانکاهی در انتظار شما است.

رئیس مؤسسه تبیان و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آفت نعمت ها دوام آن است، ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که دچار آن هستیم دوام یک نعمت است که باعث می شود ما کمتر متوجه آن شویم. از جمله آنها سلامتی و امنیت است که در زمان نداشتن، اهمیت آن را درک می کنیم.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: پنج چیز را غنیمت بشمارید جوانی قبل از پیری، سلامتی پیش از مریضی، فراغت قبل از درگیری با مشکلات، زندگی پیش از فرا رسیدن مرگ و قناعت قبل از فقر.

حجت الاسلامآقامیری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: انسان قبل از آنکه بمیرد باید به سراغ کارهایی که می خواهد انجام بدهد، برود. ما پس از مرگ نمی توانیم چیزی را با خود ببریم مگر سه مورد، اول صدقه جاریه ای در دنیا ایجاد کنیم ساخت بیمارستان، مسجد و ...، یک سنت حسنه را برای مردم فرهنگ کنیم و در آخر داشتن فرزند صالح است و تا زمانی که مردم از آن ها استفاده می کنند ثواب آن به ما هم می رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پدر و مادر یکی از نعمت هایی است که به انسان عطا و بعد از پرستش خدا در قرآن به آن اشاره شده است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که اقامه نماز بعد از این امر آمده و آن را نشانه عدم شرک به خدا می دانند که باید شکرگزار آن باشیم. در مرحله بعد انجام وظایف نسبت به برادر و خواهر و انجام صله رحم است که باعث آبادانی می شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل