طرز تهیه شربت آویشن مناسب فصل گرما


گیاه آویشن دارای خواص بسیار زیادی می باشد و پزشکان طب سنتی مصرف آن را توصیه می کنند آویشن نه تنها یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخش و ضامن سلامت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. گیاه آویشن در چاشنی بیشتر غذاها راه پیدا کرده است و این … نوشته طرز تهیه شربت آویشن مناسب فصل گرما اولین بار در خاتون آنلاین....

گیاه آویشن دارای خواص بسیار زیادی می باشد و پزشکان طب سنتی مصرف آن را توصیه می کنند آویشن نه تنها یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخش و ضامن سلامت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. گیاه آویشن در چاشنی بیشتر غذاها راه پیدا کرده است و این بار می خواهیم شربت آویشن فوق العاده خوشمزه با طعم جدید را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت آویشن مناسب فصل گرما

مواد لازم برای تهیه شربت آویشن

شکر 1 کیلوگرم آویشن نکوبیده 200 گرم گلاب نصف استکان رنگ خوراکی سبز رنگ

طرز تهیه شربت آویشن مناسب فصل گرما

طرز تهیه شربت آویش خوشمزه

برای درست کردن شربت خوشمزه آویشن برای فصل گرما می توانید از این پست کمک بگیرید. درست کردن این شربت خوشمزه کار بسیار آسانی می باشد و شما به راحتی می توانید این شربت خوشمزه را در منزل درست کنید.

1- اول از همه یک قابلمه متوسط بردارید و در آن دو لیتر آب بریزید و روی گاز با شعله کم قرار دهید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کاملا شکر در آب حل شود و بعد از 15 دقیقه جوشیدن قابلمه را از روی شعله بردارید و باید قشنگ غلیظ شده باشد.

2- بعد از آماده شدن شکر آویشن نکوبیده را داخل یک طوری بریزید و طوری را در قابلمه بیندازید و اجازه دهید طعم آویشن وارد محلول شود به مدت زمان یک ساعت و بعد از یک ساعت طوری را از قابلمه در بیاورید.

3- و در مرحله آخر رنگ خوراکی سبز را به محلول خود اضافه کنید و قشنگ هم بزنید تا شربت شما رنگ بگیرد و سپس گلاب را به آن اضافه کنید.

شربت شما آماده است

خواص خوردن شربت آویشن برای انسان

با خوردن شربت آویشن یک ترکیب مهم ضد باکتری را وارد بدن خود می کنید.که این ترکیب چیزی نیست جز تیمول فعال‌ترین عنصر آویشن، به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ، در تهیه‌ی دهان‌شویه‌ی قدیمی و پمادهای موضعی مثل که با نام ویکس معروف بود به کار رفته است. این حقیقت که این مارک‌های محصولات قدیمی اما نه چندان طبیعی، از تیمول به عنوان جز کلیدی در ترکیب خود استفاده ‌می‌کردند، مهر تأییدی بر خواص دارویی غیرقابل انکار این گیاه پرخاصیت است.

خوردن یک لیوان شربت آویشن شما را سرحال می کند

صرف یک لیوان از شربت آویشن به دلیل داشتن ماده ای بنام کارواکرول که در این گیاه دارویی به وفور یافت می شود می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر حال و روحیه‌ی فرد داشته باشد.

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، نشان داد زمانی که کارواکرول به مدت هفت روز متوالی بین حیوانات توزیع شد، سطح دوپامین و سروتونین در قشر جلوی مغز و هیپوکامپ افزایش یافت؛ دوپامین و سروتونین، دو انتقال‌دهنده‌ی عصبی مهم هستند.

طبق داده‌های این پژوهش، کارواکرول مولکولی است که باعث فعال‌تر شدن مغز می‌شود و با تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی به وضوح بر فعالیت مغز اثر می‌گذارد. نتایج این مطالعات نشان داده است که اگر آویشن به‌طور منظم و به مقدار کم مصرف شود، باعث می‌شود حس و حال بهتری داشته باشید.

آویشن علاوه بر کاروکرول، حاوی انواع فلاونوئیدها از جمله آپیژنین (apigenin)، نارینژین (naringenin)، لوتئولین (luteolin) و تیمونین (thymonin) است. این فلاونوئیدها قدرت آنتی‌اکسیدانی این گیاه را افزایش می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403