نارضایتی نادال از سیدبندی قرعه‌کشی ویمبلدون به نفع فدرر


نارضایتی نادال از سیدبندی قرعه‌کشی ویمبلدون به نفع فدرر

رافائل نادال اعتراف کرد از شیوه قرعه‌کشی رقابت‌های تنیس ویمبلدون که به نوعی به نفع رقیب سوئیسی او راجر فدرر تمام می‌شود، ناراضی است.

نارضایتی نادال از سیدبندی قرعه‌کشی ویمبلدون به نفع فدرر
به گزارش فانوس، برخلاف دیگر گرنداسلم‌ها که سیدبندی شرکت کنندگان بر اساس جایگاه آنها در رده‌بندی جهانی صورت می‌گیرد، ویمبلدون سیدبندی خاص خودش را برای قرعه‌کشی این رقابت‌ها دارد که این سید‌بندی به گونه‌ای است که راجر فدرر با وجود پایین‌تر بودن از نادال در رده‌بندی جهان (نادال دوم و فدرر سوم)، برای قرعه‌کشی در گلدانی بالاتر از او قرار می‌گیرد و به این ترتیب احتمالاً مسیری آسان‌تر از او برای رسیدن به فینال خواهد داشت. نادال در سیدبندی قرعه‌کشی در گلدان سوم قرار می‌گیرد.

نادال که ماه گذشته هجدهمین قهرمانی گرنداسلم خود را با فتح اوپن فرانسه ثبت کرد و حالا دو قهرمانی دیگر می‌خواهد تا به رکورد راجر فدرر برسد، درباره سیدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی ویمبلدون گفت: فکر می‌کنم که اوضاع مانند قبل است. ویمبلدون تنها تورنمنت سال است که اینگونه قرعه‌کشی می‌شود. این هم شیوه کار آنهاست. هر چه می‌خواهد بشود، دوم باشم یا سوم باید در بالاترین سطح خود بازی کنم تا به هدفم برسم. اگر سیدبندی قرار است اینگونه برگزار شود، ‌آن را می‌پذیرم و تلاشم را برای بردن بازی‌ها انجام می‌دهم. تنها چیزی که به نظرم خوب نیست، این است که فقط ویمبلدون به این شیوه مسابقاتش را برگزار می‌کند. اگر همه تورنمنت‌ها اینگونه قرعه‌کشی می‌شد، مشکلی نبود اما فقط این رقابت‌ها اینگونه قرعه‌کشی می‌شود. این اتفاق هم فقط برای من رخ نداده و پیش از من هم افرادی بوده‌اند که با وجود داشتن جایگاه بالاتر در رنکینگ در سید پایین‌تر قرار گرفته‌اند. با این شیوه قرعه‌کشی به جایگاه بعضی از بازیکنانی که در طول فصل موفقیت‌های کسب کرده‌اند، احترام گذاشته نمی‌شود.

نادال درباره نامزدهای اصلی قهرمانی در فصل جاری رقابت‌های ویمبلدون هم گفت: نامزدهای قهرمانی امسال به نظر من فدرر و جوکوویچ هستند، البته یکسری بازیکنان جوان هم هست که دارند خوب بازی می‌کنند و باید دید که در این رقابت‌ها چه کار می‌کنند. ویمبلدون تورنمنتی خاص و متفاوت از سایر تورنمنت‌هاست. فکر می‌کنم که این رقابت‌ها، پتانسیل فراوانی برای خلق شگفتی‌ دارد. به همین دلیل می‌گویم که ویمبلدون تورنمنتی متفاوت است.

یکصدوسی‌سومین دوره رقابت‌های تنیس ویمبلدون، از روز نخست ماه جولای (6 روز دیگر) آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی