آثار تورمی منجر به کاهش هزینه های درمانی خانواده ها می شود


آثار تورمی منجر به کاهش هزینه های درمانی خانواده ها می شود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در شرایط تورمی و کاهش رشد اقتصادی وکاهش قدرت خرید خانوار، بالاجبار از هزینه های ضروری نظیر درمان خانواده ها کاسته می شود.

آثار تورمی منجر به کاهش هزینه های درمانی خانواده ها می شود
به گزارش فانوس، ایرج حریرچی، اظهار داشت: بر اساس تجربه سال ۱۳۹۱ که توأم با تورم بالا و کاهش قابل توجه رشد اقتصادی بود، سرانه بار مراجعه مردم به مراکز بهداشتی و درمانی ۳ الی ۷ درصد کاهش یافت و در چنین شرایطی عرضه بیشتر خدمات درمانی با تعرفه حداقلی (مثل تعرفه دولتی) و یا خدمات رایگان برای اقشار آسیب پذیر (نظیر فعالیت گروههای جهادی و خیریه) ضروری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات دولت تدبیر و امید در کاهش پرداخت از جیب مردم در کل هزینه‌های درمانی و خصوصاً در مراکز دولتی و نیز افزایش دسترسی به خدمات ارزان با ساخت و تجهیز کلینیک‌های ویژه و بیمارستان‌های دولتی در مناطق محروم احتمال بروز چنین پدیده‌ای کاسته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: با افزایش خدمت رسانی با حداقل تعرفه در مراکز دولتی و خیریه و نیز همکاری مناسب جامعه پزشکی در بخش خصوصی با عدم افزایش تعرفه‌ها در خدمات جراحی و افزایش بسیار کمتر از نرخ تورم در هزینه ویزیت سرپایی و نیز کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، شرایط گذرای فعلی با سربلندی مردم ایران و خدمتگزاران آنها در حوزه سلامت سپری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس