حقوق بشر غربی ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساند


حقوق بشر غربی ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساند

عارف گفت: حقوق بشر غربی ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساند و در جهت نقض حقوق بشر حرکت می‌کند.

حقوق بشر غربی ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساندبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: غرب در موضع گیری‌های خود در خصوص ایران با معیارهایی دوگانه‌ برخورد می‌کند.

وی با بیان این مطلب افزود: به‌طور مثال بحث حقوق بشر و دموکراسی را مطرح می‌کنند در حالی که کشورهای وابسته به خودشان مانند عربستان را مشاهده می‌کنید که در چه وضعیتی قرار دارند.

دنیای اسلام با درگیری‌های داخلی با اسامی مختلف مواجه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مساله‌ای که دنیای اسلام با آن مواجه شده درگیری‌های داخلی با اسامی مختلف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر یک فرد غربی یا یک فرد از فلسطین اشغالی در حادثه‌ای از بین برود، چه صدایی در دنیا بلند می‌شود در حالی که صدها و هزاران نفر مسلمان مظلوم از بین می‌روند اما هیچ اتفاقی در دنیا نمی‌افتد.

وی افزود: این مسائل نشان می‌دهد که عقلای دنیا باید در رویکردهای فعلی حاکمیت، جایگاه مردم و حقوق بشر تجدیدنظر داشته باشند چراکه حقوق بشر غربی ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساند و عملا در جهت نقض حقوق بشر حرکت می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مردم روزی حساب این حکومت‌های وابسته را می‌رسند پس چه بهتر که به سوی مردم خود باز گردند و با آنها باشند و در درجه اول به منافع ملی خود و بعد هم به دنیای اسلام توجه داشته باشند و با وحدت و انسجام و استفاده از تریبون‌ها و نهادهای بین المللی به مسئله مسلمانان بپردازند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403