وزیر خارجه ترکیه: سامانه اس 400 را خریده‌ایم و فرقی نمی کند تحریم ها چه باشد


وزیر خارجه ترکیه: سامانه اس 400 را خریده‌ایم و فرقی نمی کند تحریم ها چه باشد

شفقنا- وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: فرقی نمی‌کند که تحریم‌های تصمیمی چگونه باشد و یا چه اظهاراتی از سوی مقامات آمریکا بیان شود. ما در حال حاضر سامانه اس 400 را خریده‌ایم. به گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعد از دیدار با همتای روآندایی‌اش در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر ما در حال گفت‌وگو درباره‌ زمان انتقال […]

وزیر خارجه ترکیه: سامانه اس 400 را خریده‌ایم و فرقی نمی کند تحریم ها چه باشد

شفقنا- وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: فرقی نمی‌کند که تحریم‌های تصمیمی چگونه باشد و یا چه اظهاراتی از سوی مقامات آمریکا بیان شود. ما در حال حاضر سامانه اس ۴۰۰ را خریده‌ایم.

به گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعد از دیدار با همتای روآندایی‌اش در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر ما در حال گفت‌وگو درباره‌ زمان انتقال این سامانه به ترکیه هستیم. امکان ندارد که خرید اس-۴۰۰ را لغو کنیم.

به تازگی آمریکا اعلام کرده است که اگر توافق سامانه‌های اس -۴۰۰ روسیه را لغو نکند، از پروژه‌ی جنگنده‌ اف- ۳۵ کنار گذاشته می‌شود.

او گفت: اگر آمریکا بخواهد این کار را انجام بدهد، نیاز است که اجماع نظر حاصل شود. شرکای دیگر در پروژه جنگنده‌ اف – ۳۵ با چنین گامی مخالف هستند. ترکیه در این پروژه مشارکت داشته و کمک‌های بسیاری انجام اده است.

چاووش‌اوغلو در ادامه افزود: گام‌هایی که از سوی آمریکا برداشته می‌شوند سازگار با توافق شراکت و یا قوانین موجود نیستند. واشنگتن با هیچ یک از پیشنهادهای ترکیه برای حل این مساله موافقت نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: آمریکا با تهدید ترکیه به کنار گذاشتن این کشور از پروژه جنگنده‌ اف – ۳۵ منزوی شده است.

تنش‌ها میان ترکیه و آمریکا در ماه‌های اخیر بعد از توافق ترکیه با روسیه بر سر خرید سامانه اس- ۴۰۰ افزایش یافته‌اند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور