توقیف سیگار خارجی قاچاق در تالش


توقیف سیگار خارجی قاچاق در تالش

آستارا - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف و ضبط سه هزار و 400 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و دستگیری عامل آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین جمال‌دار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی بخش اسالم تالش، حین گشت در حوزه استحفاظی به شخصی که با یک کارتن کالا در کنار جاده ایستاده بود، مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از کارتن نامبرده سیگارهای خارجی قاچاق را کشف و کارشناسان، ارزش این محموله را ۱۵ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ جمال دار ادامه داد: متهم ۳۶ ساله حامل سیگارهای قاچاق، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و به شهروندان توصیه می شود، برای مقابله با پدیده شوم قاچاق، هر گونه تحرکات مشکوک به آن را به پلیس گزارش کنند.

فرمانده انتظامی تالش همچنین از کشف ۳۶۲ فقره سرقت و دستگیری ۲۳۲ سارق در سه ماه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جمال‌دار با بیان اینکه در سه ماه گذشته ۳۶۲ فقره سرقت کشف و ۲۳۲ سارق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: در این مدت ۵۸ تن چوب قاچاق در شهرستان کشف شده است.
وی با بیان اینکه همچنین ماموران انتظامی تالش ۱۱ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کرده‌اند بیان داشت: ۳۶ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز هم در این مدت کشف شده است.
به گفته سرهنگ جمال‌دار، ماموران پلیس تالش ۱۴ هزار و ۷۶۴ قلم دارو و ۱۰۶ هزار و ۴۰ نخ سیگار که همگی قاچاق بودند را در سه ماه اول سال جاری کشف کردند.
وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مقام قضایی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان، تعداد ۳۷۵ دستگاه موتورسیکلت و ۶۲۱ دستگاه خودرو به دلایلی چون سرقتی بودن وسیله نقلیه، داشتن دستور توقیف قضایی، عدم رعایت قوانین و مقررات، بی‌نظمی در عبور و مرور از جمله تخلفات حادثه‌ساز، حمل کالای قاچاق و موادمخدر، انجام سرقت و جابجایی اموال مسروقه توقیف شدند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...