پنج تن انواع مواد مخدر در البرز کشف شد


پنج تن انواع مواد مخدر در البرز کشف شد

کرج - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود پنج هزار کیلوگرم انواع مخدر در این استان کشف شد.

سرهنگ علی عسگری روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده ۲ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم تریاک، ۷۹۰ کیلوگرم حشیش، ۳۷ کیلوگرم مرفین، ۱۶۶ کیلوگرم هرویین، ۲۰ کیلوگرم شیشه و بقیه سایر مواد مخدر بوده است.

وی اضافه کرد: طی سال جاری ۲۲۲ قاچاقچی دستگیر و ۱۰ باند بزرگ توزیع مواد مخدر متلاشی و ۸۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین از آنها کشف شده است.

عسگری گفت: همچنین دراین مدت ۸۶۰ توزیع کننده و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر نگهدارنده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد که ازابتدای سال جاری با اجرای طرح های پاکسازی، ۲هزار و ۵۹۸ معتاد متجاهر جمع آوری که یک هزار نفر از آنها در کمپ ماده ۱۶ نگهداری می شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح نظارت بر گلخانه ها و عطاری های استان البرز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های بعمل آمده به صورت هفتگی تمام گلخانه های سطح استان البرز برای پیشگیری ازهرگونه جرائم مواد مخدر به ویژه کاشت مواد مخدر گل به صورت هوایی و چه به صورت میدانی رصد می شود که تاکنون مورد تخلفی یافت نشده است.

وی یادآورشد که اکنون ۳۶۸ واحد صنفی عطاری درشهرستان کرج فعال است که حدود ۱۰۰ واحد آن دارای مجوز و بقیه بدون مجوز ویا صدد دریافت مجوز هستند.

وی گفت: روز گذشته در قالب یک طرح ضربتی از ۱۵ عطاری بازدید که ۲ واحد صنفی به دلیل مشاهده تخلف پلمب شد.

عسگری یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز در سال جاری را مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر برشمرد و از خانواده ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر خواست تا مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

وی به اجرای طرح های پاکسازی در مناطق آلوده استان البرز اشاره کرد و افزود: طرح پاکسازی نقاط آلوده در مناطق مختلف در حال اجرا است که به صورت مستمر در مناطقی مثل حصار، مهدی آباد و ملک آباد با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می شود.

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر با تاکید بر این موضوع که برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری همه آحاد جامعه و مسئولان است، گفت: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی به ویژه سوداگران مرگ با جدیت برخورد می کند و اجازه نمی دهد که جامعه از سوی این افراد نا امن شود.

۲۰۹۸/‏۶۹۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...