کشت گیاهان دارویی در کردستان به بیش از سه هزار هکتار می‎رسد


کشت گیاهان دارویی در کردستان به بیش از سه هزار هکتار می‎رسد

سنندج - ایرنا - مدیر امور باغبانی استان کردستان گفت: کشت گیاهان دارویی در این استان طبق برنامه زمانبندی وزارت جهاد کشاورزی به بیش از سه هزار هکتار می‌رسد.

زاهد حاجی‌میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در این استان یک هزار و ۳۰ هکتار انواع گیاهان دارویی کشت شده که با برنامه ریزی های انجام یافته در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان هم اکنون در حال انجام مقدمات تحقق این برنامه در شهرستان های مختلف استان افزود: کشت این گیاهان از پاییز آغاز می شود و متقاضیان این کشت ها نیز از محل تبصره ۱۸ اعتیبارات استانی و ملی تسهیلات اشتغالزایی می گیرند.

وی افزود: بیشترین برنامه توسعه این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار است و در بخش غربی نیز گیاهان با نیاز بیشتر به آب در شهرستان های شرقی توسعه می یاید.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه زعفران، گل محمدی، بیدمشک، آویشن، آویشن شیرازی، سیاه دانه، نعناع فلفل و نعاع از جمله گیاهیان دارویی کشت شده در این استان است اضافه کرد: هم اکنون در این استان کارگروه گیاهات دارویی برای توسعه کشت این محصولات تشکیل شده و دستگاه های مختلف نیز عضو آن هستند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای تامین بذر و پیاز مورد نیاز بهره برداران، آموزش مدیریت کاشت، داشت و برداشت را نیز عهده دار شده است.

وی اظهار داشت: اسانس گیری، فراوری محصولات و ایجاد زنجیره تولید از برنامه های محوری سازمان جهاد کشاورزی پس از توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان است.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در مناطق مختلف کردستان می‌رویند که حدود ۱۰۰ گونه اقتصادی از این گیاهان شناسایی شده است.

۷۳۴۹ / ‏‬ ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان