صادرات 56 هزار تن انواع کالا از گرمرک استان گلستان


صادرات 56 هزار تن انواع کالا از گرمرک استان گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان اعلام کرد که در سه ماه نخست امسال 56 هزار تن انواع کالا به ارزش 32 میلیون دلار از مبادی گمرکی این استان صادر شد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدابراهیم حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بدون اشاره به آمار، از کاهش صادرات استان در مدت یاد شده به دلیل تخریب برخی راه های مواصلاتی و نیز تخریب بخش های از خط ریلی دو کشور ایران و ترکمنستان بر اثر بارش های سیل آسای روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین امسال خبر داد و گفت: عمده کالاهای صادراتی بازرگانان گلستانی میلگرد، لبنیات و سیمان بود.

به گفته وی، عراق، ترکمنستان و افغانستان از مهمترین کشورهای مقصد صادراتی کالاهای تجار گلستانی هستند.

حسینی همچنین از ورود سه هزار و ۷۹۸ تن کالا به ارزش پنج میلیون دلار به کشور از طریق گمرک زمینی اینچه برون گنبدکاووس در سه ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: میزان واردات کالا از طریق این مرز زمینی نیز در مقایسه بامدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

وی ادامه داد: با بازسازی نقاط تخریب شده راه آهن و راه‌های ایران و ترکمنستان بدون تردید در ماه‌های آینده شاهد افزایش صادرات و واردات از گمرکات گلستان خواهیم بود.

مدیرکل گمرکات گلستان از رونق صادرات چمدانی و مسافری این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت دو میلیون دلار کالا از گمرگ اینچه برون صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی، از ورود دو هزار و ۲۳۷ راس دام سبک و ۵۶ راس دام سنگین از گمرک اینچه برون به استان گلستان در سه ماه نخست امسال نیز خبر داد و افزود: واردات دام در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز صورت گرفته است.

اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون واقع در شمال شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
در نیمه دوم سال ۹۳ با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان افزوده شد.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر