احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، شرایط جوی کشور را پیش‌بینی و اظهارکرد: با تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا (۴ و ۵ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ تیرماه) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا (۵ و ۶ تیرماه)، وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات سبب خیزش گرد و خاک می‌شود، تاکید کرد: در همین مدت از اوایل شب تا صبح روز بعد وزش باد و احتمال گرد و خاک در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وجود دارد.

به گفته وظیفه، در بعدازظهر امروز (۴ تیرماه) با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق وقوع گرد و خاک در جنوب استان‌های خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۵ تیرماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت در روز پنجشنبه (۶ تیرماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.