پاسخ فلسطینی ها به طرح اقتصادی آمریکا/ فلسطین فروشی نیست


پاسخ فلسطینی ها به طرح اقتصادی آمریکا/ فلسطین فروشی نیست

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در اولین مرحله اقتصادی از طرح موسوم به «معاهده قرن» برای خاورمیانه سرمایه گذاری‌هایی به ارزش 50 میلیارد دلار در فلسطین، مصر، اردن و لبنان پیشنهاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ اولین مرحله از طرح توافق قرن را اعلام کرد که شامل سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در فلسطین و سه کشور همسایه آن می‌شود.

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در اولین مرحله اقتصادی از طرح موسوم به «معامله قرن» برای خاورمیانه سرمایه گذاری‌هایی به ارزش 50 میلیارد دلار در فلسطین، مصر، اردن و لبنان پیشنهاد خواهد شد. بیش از نصف این رقم در فلسطین سرمایه گذاری خواهد شد.

پیشنهاد سخاومتمندانه و شاید دروغ آمریکایی ها در حالی از سوی داماد ترامپ اعلام شده است که بسیاری از مردم فلسطین در مناطق اشغالی و شهرهای مختلف فلسطین با این طرح مخالفت کردند.

مردم در سطح شهرها حتی با خط زدن پوسترهای معامله قرن مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. بسیاری از گروههای سیاسی در فلسطین نیز با این طرح مخالفت کردند.

حنان اشرافی رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: طرح اعلام شده توسط کوشنر دارای کاستی های بسیاری است و قابلیت اجرا ندارد. وی افزود: به نظر می رسد مسئله فلسطین تنها با راه حل سیاسی قابل حل است.

جنبش مقاومت حماس نیز طی بیانیه ای این طرح را رد کرد و گفت: فلسطین فروشی نیست.

در بسته اقتصادی پیشنهادی دولت آمریکا که در سایت اینترنتی کاخ سفید منتشر شده، همچنین 5 میلیارد دلار نیز برای اتصال کرانه‌باختری به نوار غزه گنجانده شده است.

همچنین اعلام شده است که 179 پروژه اشتغال و زیرساختی در فلسطین و سرمایه گذاری دیگر در صحرای سینا مصر که به سود مردم ساکن غزه باشد نیز اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟