قانون اساسی انگلیس و فروش سلاح به بحرین و عربستان


قانون اساسی انگلیس و فروش سلاح به بحرین و عربستان

طبق قانون اساسی این کشور در صورت فروش سلاح به یک کشور خارجی اگر خطر آشکاری دیده شود باید قراردادهای فروش به حالت تعلیق درآید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از lualuatv، یک نماینده مجلس عوام انگلیس از دولت این کشور خواست فروش سلاح به عربستان و بحرین را متوقف کند. گری بری نماینده مجلس عوام گفت: سلاح های فروخته شده به عربستان و بحرین علیه انسانیت استفاده می شوند.

این نماینده انگلیسی گفت: سلاح های فروخته شده به عربستان و بحرین علیه مردم غیر نظامی استفاده می شوند و سازمان های حقوق بشر باید در این زمینه دخالت کنند.

چند روز پیش یک دادگاه دولتی در بریتانیا طی حکمی فروش سلاح به عربستان را ممنوع کرده بود. در حکم این دادگاه آورده شده بود که سلاح های فروخته شده به عربستان موجب کشته شدن زنان و کودکان یمنی می شود.

به گفته این نماینده مجلس عوام انگلیس طبق قانون اساسی این کشور در صورت فروش سلاح به یک کشور خارجی اگر خطر آشکاری دیده شود باید قراردادهای فروش به حالت تعلیق درآید. وی گفت: عربستان به طور آشکار مردم غیر نظامی یمن را می کشد و هیچ کشوری نباید سلاح به عربستان بفروشد.

عربستان به کمک امارات و بحرین در سال 2015 جنگی علیه مردم یمن به راه انداخت که طی آن هزاران نفر از مردم غیر نظامی در این کشور به خاک و خون کشیده شده اند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل