سنگسار مسلمانان در سریلانکا / فعالان خواستار واکنش دولت شدند


سنگسار مسلمانان در سریلانکا / فعالان خواستار واکنش دولت شدند

اظهارات راهب ارشد بودایی ها در سریلانکا برای سنگسار کردن مسلمانان،جامعه اسلامی در این کشور را بسیار خشمگین و نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، اظهارات راهب ارشد بودایی ها در سریلانکا برای سنگسار کردن مسلمانان،جامعه اسلامی در این کشور را بسیار خشمگین و نگران کرده است.

مسلمانان در سریلانکا نگران این هستند که پس از تقاضای جدید بودایی ها برای اعمال خشونت علیه اعضای اقلیت مذهبی،موجب تشدید خشونت ها علیه مسلمانان در این کشور بشود.

سیاستمداران،فعالان و اعضای جامعه اقلیت اسلامی می گویند که اظهارات «واراکاگودا سری گناناراتانا» اقدام تحریک آمیز دیگری چند هفته پس از حمله خرابکاران بودایی به خانه ها و مغازه های مسلمانان در این کشور به شمار می آید.

بمب گذاری های عید پاک در هتل ها و کلیساهای سریلانکا که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت،یک بار دیگر بهانه ای برای هدف قرار دادن مسلمانان و اعمال خشونت علیه آنها شد.

اما پس از چند هفته و به وجود آمدن آرامش نسبی برای مسلمانان،اظهارات تحریک آمیز راهب بودایی بار دیگر آتش خشونت علیه مسلمانان را شعله ور کرده است.

فعالان سریلانکایی این اظهارات را سخنان ناشی از تنفر دانشته و و از رئیس جمهوری این کشور خواسته اند تا اقدامی برای جلوگیری از اینگونه رویکردها انجام دهد.

جامعه مسلمانان سریلانکا هم با ابراز نگرانی از گسترش حملات بودایی ها به مسلمانان در نتیجه این اظهارات خواستار اقدام مقامات این کشور برای دفاع و حمایت از مسلمانان شده اند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !