غذای حلال به منوی مدارس ژاپن اضافه می شود


غذای حلال به منوی مدارس ژاپن اضافه می شود

مدارس و مهد کودک های ژاپن استفاده از غذاهای حلال در منوی غذایی را در دستور کار خود قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، مدارس و مهد کودک های ژاپن استفاده از غذاهای حلال در منوی غذایی را در دستور کار خود قرار می دهند.

یکی از مقامات از « Yokkaichi» در این باره گفت: «از آنجا که تعداد کودکان مسلمان در ژاپن در حال افزایش است باید اقداماتی را برای برآورده کردن نیازهای آنها انجام بدهیم.

وی افزود: «مدارس و مهد کودک ها باید استفاده از غذاهای حلال را در منوی غذایی خود قرار بدهند تا نیاز دانش آموزان مسلمان هم برآورده شود.»

بحث در مورد برنامه غذایی مدارس پس از آن آغاز شد که یک زوج بنگلادشی در «Yokkaichi» دختر 5 ساله خود را از یک مهد کودک بیرون آوردند به این دلیل که فهمیدند به دخترشان نودل با گوشت خوک داده شده است.

پدر این کودک مسلمان در این باره گفت: «به هیچ وجه نمی توانیم قبول کنیم که فرزندانمان از غذاهای غیرحلال استفاده کنند.»

مسئولان « Yokkaichi» اعلام کردند که این مشکل به خاطر فهم ضعیف این موسسه از آداب و رسوم مذهبی و ناتوانی آن در ارتباط درست برقرار کردن با والدین به وجود آمده است.

بر اساس تحقیقات سال 2017 میلادی از سوی دفتر ارزیابی وزارت امور داخلی در ژاپن که در 20 شهر با اکثریت جمعیت پاکستانی اندونزیایی انجام شد در بیشتر این شهرها دانش آموزان مسلمان مجبور هستند به دلایل مذهبی ،غذای مخصوص خود را به مدارس بیاورند چون نیاز آنها برای در اختیار داشتن غذای حلال برآورده نمی شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور