وعده هایی که عملی نشد / محکومیت ادامه خشونت ها علیه مسلمانان در هند


وعده هایی که عملی نشد / محکومیت ادامه خشونت ها علیه مسلمانان در هند

با وجود اینکه نخست وزیر هند پس از پیروزی در انتخابات وعده حمایت از مسلمانان را داده بود اما شواهد حاکی از ادامه خشونت علیه این جامعه اقلیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ایندیپندنت»،گزارش مربوط به آزادی های مذهبی بین المللی که وزارت امور خارجه آمریکا به طور سالیانه آن را منتشر می کند نشان دهنده افزایش خشونت های ضد اسلامی در هند است.

بر اساس این گزارش،حملاتی که در سال 2018 میلادی علیه مسلمانان در هند انجام شده خشونت هایی را به وجود آورده که پلیس هم در آن دخیل بوده است.

در این گزارش آمده است که حملات گروه های افراطی و تندروی هندی علیه جوامع اقلیت به ویژه مسلمانان همچنان ادامه دارد و این در بحبوحه گزارش هایی است که نشان می دهد قربانیان این حملات تنها به جرم تجارت و یا کشتن گاوها مورد حمله قرار گرفته اند.

آنچه در این گزارش حائز اهمیت است این است که مقامات هند اغلب از عوامل این حملات حمایت کرده و اجازه نمی دهند که آنها مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

اسناد موجود در این زمینه نشان می دهد که کشتارها،حملات ،تبعیش ها،خرابکاری ها و اقداماتی که محدود کننده حق افراد برای انجام اعتقادات مذهبی شان بوده با انگیزه های ضد مذهبی انجام شده است.

«نارندرا مودی»،نخست وزیر هند مدت هاست که متهم به منزوی کردن و به حایه راندن جوامع مسلمان و مسیحی در این کشور است.

با وجود جنجال هایی که پیرامون مودی وجود داشت او در می ماه سال جاری میلادی برای دومین دوره با پیروزی در انتخابات،نخست وزیر هند شد.

با وجود اینکه مودی پس از پیروزی در انتخابات وعده حمایت از مسلمانان را داده بود اما شواهد حاکی از ادامه خشونت علیه این جامعه اقلیت است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟