«مساجد متحرک» در عربستان


«مساجد متحرک» در عربستان

عربستان از فعالسازی برنامه نمازخانه های متحرک در شهر جده و برخی از استان های برای ادای نماز جماعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، «فواد بن سعود العمری»مدیر هیئت امر به معروف در مکه مکرمه گفت: برنامه نمازخانه های متحرک ویژه اماکن تفریحی در کورنیش جنوبی و ساحل السیف است که مردم برای گردش و تفریح در شب در آنجا گردهم می آیند.

العمری افزود: این مساجد متحرک در چارچوب برنامه های ارایه شده از سوی هیئت امر به معروف و نهی از منکر است. این برنامه ابزار آگاهی در این مکان که مسافران بسیاری دارند، است تا نماز جماعت برپا شود.

وی ادامه داد: هر واحد از این مساجد متحرک گنجایش بیش از 200 نمازگزار را دارد و به بلندگو برای پخش اذان، وضوخانه مجهز است.

گفتنی است، در جده هزاران مسجد وجود دارد که تعدادی از آنها از ارزش تاریخی زیادی برخورد است. به طوری که مسجد «شافعی» یکی از این مساجد است که تاریخ ساخت آن به زمان «عمر بن خطاب» برمی گردد، همچنین مسجد«عثمان بن عفان» یکی از مساجدی است که با گلدسته های بزرگش نسبت به سایر مساجد متمایز شده است.

همچنین کورنیش جده، یک منطقه تفریحی به طول 30 کیلومتر مربع است که در کنار دریای سرخ قرار دارد. کورنیش شامل جاده های ساحلی، منطقه تفریحی، آلاچیق، فواره شاه فهد که بلندترین فواره جهان به شمار می آید، است. مسجد الرحمه معروف به مسجد شناور جده نیز در کورنیش جده قرار دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت