موضع شرعی علمای دینی لبنان و فلسطین بر حرام بودن «معامله قرن»


موضع شرعی علمای دینی لبنان و فلسطین بر حرام بودن «معامله قرن»

علمای دینی لبنان و فلسطین در موضعی شرعی خود حکم بر حرام بودن «معامله قرن» و عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دنیاالوطن، بیش از یکصد روحانی و عالم دینی لبنانی و فلسطینی در نشست «علمای بزرگ»که هیئت علمای مسلمین و انجمن علمای فلسطین در لبنان در سالن مسجد «الحسین» در شهر صیدا برگزار کردند، با اتخاذ موضع شرعی به حرام بودن «معامله قرن» آمریکا و عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی حکم دادند.

این علمای فلسطینی و لبنانی از دیگر علمای امت اسلامی خواستند تا ایفاگر نقش خود در این زمان باشند و وظیفه خود در دفاع از مسایل امت اسلامی و در راس آن مسئله امت فلسطین را انجام دهند.

این نشست که با عنوان «نه به معادله شوم قرن. نه به همایش بحرین. نه به عادی سازی روابط با دشمن» برگزار شد، آمریکا را دشمن ملتهای منطقه می داند، این کشور پشت سرهم بر شما توطئه می کند و برای پایان دادن به کار آژانس «آنروا» تلاش می کند. ظلم تاریخی بر ملت فلسطین را که راهی جز بازگشت به سرزمین و دیارشان وجود ندارد، تثبت می کند.

این نشست تاکید دارد که بازگشت پناهندگان به سرزمین فلسطین، حق مقدس است و جایز نیست که فرد یا گروهی برای آن امتیازی بدهد.

علمای لبنان در این همایش تاکید کردند که فلسطین سرزمین اسلامی عربی است و هرگز هویت آن با هیچ دخالت یا توطئه ای تغیر نمی کند. امتیازدهی با یک وجب از خاک این سرزمین به اشغالگران اسرائیلی حرام است و هیچ عذری توجیه پذیر نیست.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن