مبارزه با مواد مخدر باید به یک گفتمان اجتماعی فراگیر و مداوم تبدیل شود


مبارزه با مواد مخدر باید به یک گفتمان اجتماعی فراگیر و مداوم تبدیل شود

کلانتری ضمن گرامی داشت روز جهانی و هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به یک گفتمان اجتماعی فراگیر و مداوم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» ظهر امروز ( ۲ تیر ) در همایش مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: باتوجه به هم‌ مرز بودن ایران با کشور افغانستان سالانه هزاران تن مواد مخدری که در این کشور تولید می شود، باید ترانزیت شود که مافیای مواد مخدر مجبورند این مواد را از کشور ما عبور دهند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمریکایی ها وقتی وارد کشور ما شدند بهانه حضور خود را مبارزه با کشت خشخاش عنوان کردند و این مسئله در حالی است که آمریکا سردسته اصلی مافیای دولت است.


وی ادامه داد: در حالی که آمریکا خود را مدعی مبارزه با مواد مخدر می داند، بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از بهترین جوانان ما در راه مبارزه با مواد مخدر قربانی شدند.


کلانتری یادآور شد: ایران تنها کشوری است که می تواند ۱۲ هزار نفر از جوانان و فرزندان خود را در قالب نیروهای مسلح، نیروهای نظامی، سپاه، بسیج و نیروهای هنگ مرزی برای مقابله با مواد مخدر تربیت کرده و اکنون به مقام رفیع جانبازی نائل شوند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هیچ یک از کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند و مدعی مبارزه با مواد مخدر هستند به اندازه جمهوری اسلامی ایران دلسوزانه و صادقانه در این راه مبارزه نمی کنند و در واقع تلاش ها و جانفشانی ها برای ایرانی هاست و مانورش را دیگران می دهند.


وی اضافه کرد: ما برای جلوگیری از کشت مواد مخدر حتی بخشی از امکانات کشاورزی از جمله چندین دستگاه تراکتور، بذر و ... را به صورت رایگان در اختیار مردم افغان قرار دادیم تا به کشت کشاورزی بپردازند، ولی تا زمانی که اراده ای چون استکبار جهانی پشت کشت مواد مخدر است و عهد شکنی ها این کشورها وجود دارد، مبازره با مواد مخدر سخت تر خواهد بود.


کلانتری اظهار داشت: آمریکا همان طور که روی میز به اجرای بندهای برجام متعهد می شود و پس از نشست عهد شکنی می کند، امروز نیز جوانان ما باید هزینه این عهد شکنی ها را بدهند.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، همه نهادها به ویژه دستگاه های فرهنگی باید برای مبارزه با مواد مخدر تعامل و همکاری داشته باشند، گفت: رسالت اصلی ما مراقبت مداوم و حمایت از جوانان است.


وی با اشاره به اینکه، مبارزه با مواد مخدر باید همگانی شود، گفت: باید با برنامه ریزی اصولی بنیاد و کانون خانواده را حفظ کنیم و این برنامه ها باید مداوم و پیوسته باشد.


کلانتری با بیان اینکه، گام نخست در این راه کاهش استقبال جوانان و مردم از این مواد است، بیان داشت: امید است در آینده نزدیک و با تلاش و همت جهادی بتوانیم جشن رهایی جوانان از اعتیاد را برپا کنیم.


شایان ذکر است در این آئین از خانواده یکی از شهدای مبارزه با مواد مخدر و ۱۸ نفر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس