ایجاد حس عدالت خواسته افکار عمومی از دستگاه قضا است


ایجاد حس عدالت خواسته افکار عمومی از دستگاه قضا است

هاشمی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: افکار عمومی از دستگاه قضا انتظار دارند تا حس شیرین عدالت را در کام مردم ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در صد و پنجاه و یکمین جلسه شورا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی گفت: انفجار دفتر حزب به شهادت آیت الله بهشتی که نماد عقلانیت، میانه روی و سعه صدر در انقلاب محسوب می شد به همراه یاران نزدیک ایشان که چهار تن از وزرا، 27 نفر از نمایندگان مجلس و تعدادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی منجر شد از بزرگترین ضرباتی بود که افراطیون و جریانات انحرافی و نفاق به انقلاب و نظام وارد کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهید بهشتی شخصیتی جهان دیده، آشنا به علوم روز و مسلط به مبانی فقهی و اجتهاد بود.

هاشمی شهید بهشتی را یکی از معماران و نظریه پردازان اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: وی مدیریت دشوار جلسات مجلس موسسان، خبرگان و قانون اساسی را بر عهده داشت و آشنایی وی با نظام های سیاسی مختلف و جوهره مدیریت و شخصیت کاریزماتیک باعث شد تا انقلاب اسلامی بتواند در کمتر از یک سال به قانون اساسی مدرن نسبتا کارآمد و عمل گرایانه برسد.

وی در ادامه با اشاره به سرنوشت تلخ بهار عربی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: دیدن این تجربه نشان داد که ما باید تا چه اندازه قدردان نسل نخست رهبران انقلاب اسلامی باشیم که تحت زعامت امام موفق شدند تا انقلاب اسلامی را در کوتاه ترین فرصت و با کمترین تلفات ممکن به سامان برسانند.

هاشمی تاکید کرد: اگر توطئه ها و تجاوز بیگانگان و گروه های افراطی و منحرف و خشونت آنها نبود و فضای رشد و بالندگی انقلاب را مخدوش نمی کردند، قطعا امروز جامعه موفق تری داشتیم.

وی تصریح کرد: نگاه شهید بهشتی و شهید مطهری و سایر رهبران و نظریه پردازان انقلاب اسلامی مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفان و منتقدان و پرهیز از تندروی و افراط و تفریط بود که امروز جامعه ما به این رویکرد نیاز دارد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به سالروز ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در تیر ماه سال 60 و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: افراطیون پاسخ مدارا و عقلانیت را با آتش دادند، اگرچه این آتش ریشه جریان نفاق را در داخل کشور سوزاند اما نهال بارور انقلاب اسلامی با آسیب های غیر قابل جبران به این توطئه پاسخ داد.

هاشمی هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و گفت: افکار عمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی انتظار دارند تا تحولی بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر و سیره و میراث شهید بهشتی ایجاد کند که این رویکرد با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات محقق می شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه