سامانه رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی در قزوین راه‌اندازی شد


سامانه رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی در قزوین راه‌اندازی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سامانه رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی به منظور پایش مستمر آسیب‌های اجتماعی و کنترل آنها در استان راه اندازی شده است.

مریم بیدخام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید نسبت به حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شناخت لازم ایجاد شود تا تصویر واضح‌تری از واقعیت جامعه را به مدیران و برنامه‌ریزان ارائه دهد.

وی اضافه کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با آمارگیری برخی از شاخص‌های این حوزه و همسو با برنامه‌های رصد اجتماعی کشور سامانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان را راه‌اندازی کرده تا برای وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان برنامه ریزی به هنگام انجام شود.

بیدخام، ریل گذاری و سیاست گذاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را با بهره گرفتن از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و توان بخش دولتی امکان پذیر خواند و گفت: بدون استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی دولت به تنهایی نمی‌تواند برنامه‌های خودش را پیش ببرد که این سامانه در تحقق سیاست‌ها بسیار با اهمیت است.

این مسئول با بیان اینکه تحلیل دقیق وضعیت فرهنگی و اجتماعی و تحلیل داده‌ها به عنوان یکی از نیازهای امروز جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: با راه‌اندازی چنین سامانه‌ای می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از فعالیت‌های موازی جلوگیری کرد و در نهایت به اثربخشی در حوزه‌های اجتماعی امیدوارتر شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به رویارویی با واقعیت‌ها و وضعیت موجود برای کشف نقاط ضعف و قوت تاکید کرد و گفت: اگر مدیران و مسئولان متولی در جامعه تصویر درستی از آسیب‌های اجتماعی نداشته باشند، هرگز قادر نخواهند بود سیاستی همسو با آن اتخاذ کنند که ارائه این تصویر توسط سامانه یاد شده امکان پذیر است.

بیدخام یادآور شد: آسیب‌هایی از قبیل اعتیاد، طلاق، تکدی گری و… هر یک دارای متولی خاصی است و دفتر امور اجتماعی با رصد وضعیت موجود و برنامه ریزی و سیاست‌گذاری هماهنگی‌های لازم را برای کاهش این آسیب‌ها توسط متولیان به عمل می‌آورد.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش