ثبت نام دانش آموزان ایلام در مدارس شاهد بدون آزمون است


ثبت نام دانش آموزان ایلام در مدارس شاهد بدون آزمون است

ایلام - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ثبت نام دانش آموزان این استان در مدارس شاهد بدون هرگونه آزمون ورودی است.

اسفندیار رستم زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم (دوره متوسطه اول) در مدارس شاهد تا چهاردهم تیرماه و پایه دهم (دوره متوسطه دوم) نیز تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می‌توانند از طریق سامانه سجا طبق برنامه زمابندی اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: سامانه سجا اوایل سال ۹۴ و با هدف یکپارچه سازی کلیه فعالیت‌های مدارس شاهد و ایثارگر راه‌اندازی و ثبت نام در این سامانه از طریق نشانی saja.medu.irامکان پذیر و تمام دانش آموزان در صورت کسب امتیاز لازم، می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.
به گفته رستم زاد، متقاضیان ورود به مدارس شاهد تنها باید به سایت سجا مراجعه و بر اساس کد ملی و اطلاعات دریافتی، مرحله اول ثبت‌نام را انجام دهند و کد رهگیری را دریافت کنند.

وی درباره شرایط دانش آموزان متقاضی اظهار کرد: تمام دانش‌آموزانی که بر اساس شرایط قانونی، شرایط ورود به مدارس را دارند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند و هیچ منعی برای آنان وجود ندارد اما با توجه به اولویت‌هایی که اعلام شده افراد متناسب با اطلاعاتی که ارائه می‌دهند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند.
وی گفت: با توجه به ظرفیت مدارس شاهد، اولویت اول با فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران است و در مرتبه بعد جامعه ایثارگری و سپس دانش‌آموزانی که به لحاظ فرهنگی، علمی و هنری و ورزشی دارای توانمندی‌هایی بودند و یا فرزندان خیران مدرسه‌ساز می‌توانند در اولویت‌های بعدی قرار داشته باشند.
وی با ذکر اینکه جمعیت هر کلاس نباید بیش از ۳۰ نفر دانش‌آموز باشد، در خصوص میزان شهریه در مدارس شاهد اظهار کرد: هزینه کمک سرانه دانش آموزان شاهد را بنیاد شهید تقبل کرده ولی هزینه دانش آموزان آزاد را والدین پرداخت می‌کنند که امسال حدود ۲۰ درصد افزایش شهریه داریم.

۹۰ هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته به تحصیل اشتغال داشتند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!