شاخص‌های سیمای شهر ملی منبت ارتقاء می‌یابد


شاخص‌های سیمای شهر ملی منبت ارتقاء می‌یابد

شهردار ملایر از ارتقاء شاخص‌های سیمای شهر ملی منبت خبرداد و گفت: در همین راستا جلسه کمیته ستاد ارتقاء شاخص‌های منبت ملایر، با حضور نماینده فرماندار، مسئولان ادارات، شهرداران و دهیاران شهرستان ملایر برگزار شد.

حسین بابائی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح اهمیت جهانی شدن منبت ملایر و اثرات مثبت آن بر اقتصاد و پیشرفت شهرستان ملایر پرداخت و یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه را توجه ویژه به مبلمان و سیمای شهری دانست.

وی تأکید کرد: با توجه به جهانی شدن انگور و ثبت ملی مبل و منبت ملایر و اهمیت و پیگیری روند جهانی شدن آن، تمام شهرداران تابعه باید نسبت به نصب المان های مبل، منبت و انگور در سطح شهرها به ویژه ورودی شهرها اقدام کنند.

شهردار ملایر اظهارکرد: بررسی های لازم برای ایجاد یک بوستان جدید با مشارکت دانشگاه ملایر و فعالان حوزه مبل و منبت برای کاشت انواع درختان انگور و نصب انواع نمادهای مبل و منبت ملایر در آن بوستان در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: به همین منظور اطلاع رسانی لازم به تولیدکنندگان مبل و منبت در شهرها و روستاها در مدت برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر به منظور رزرو مکان و زمین مورد نظر برای برپایی غرفه و نمایشگاه در محوطه پارک صلح ملل صورت گرفت و فراخوان مسابقه ای مشترک بین تمامی شهرهای شهرستان برای طراحی المان های مبل و منبت و انگور صادر شد.

بابائی خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری سومین دوره جشنواره ملی مبل و منبت ملایر، نظافت شهری، کاشت انواع گلهای فصلی و دائمی، رنگ آمیزی جداول، خط کشی خیابان ها، فعال بودن فواره ها، نظافت و تعمیر نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی عمومی، آماده سازی بوستان ها، تأمین روشنایی ها و ... از وظایف ذاتی شهرداری ها و دهیاری ها به شمار می رود.

وی همچنین یادآور شد: از آژانس های معتبر و دفاتر بزرگ و کوچک خدمات مسافرتی و گردشگری و تور لیدرهای کشور دعوت کرده ایم تا قبل از برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر به این شهر سفر کنند و ضمن بازدید از جاذبه ها و دیدنی های این شهر نسبت به برگزاری تورهای تاریخی، سیاحتی و تجارتی در ایام برگزاری جشنواره اقدام کنند.

قطع بدون مجوز درختان و شاخه ها پیگرد قانونی دارد

شهردار ملایر در ادامه بیان کرد: افراد و یا مالکانی که بنا به هر علتی اعم از اجرای پروژه ساختمانی، پارکینگ، پروژه‌های شهری و ... نیاز به جابجایی، هرس و یا قطع درخت یا شاخه های آن را داشته باشند، باید برای دریافت مجوز نسبت به ارائه درخواست به کمیسیون ماده 7 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر اقدام کنند.

بابائی افزود: این کمیسیون به منظور حفظ و حراست از فضای سبز شهری و باغات در داخل محدوده شهر به ویژه درختان و نظارت بر حسن اجرای قانون و آئین ‌نامه اجرایی آن در تشخیص باغات در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دایر است.

وی درباره نحوه رسیدگی به تقاضای قطع، انتقال و هرس درختان، بیان کرد: بعد از دریافت تقاضاهای مربوط به قطع، هرس و یا جابجایی درختان معارض اجرای عملیات ساختمانی و ورودی‌های پارکینگ، کارشناسان از محل بازدید و پس از بررسی اسناد و مدارک مربوطه، موضوع در کمیسیون مطرح و رأی کمیسیون به شهروندان ابلاغ می‌شود.

بابائی افزود: در صورت نیاز، با پرداخت عوارض تعیین شده در دفترچه عوارض محلی مجوز قطع، جابجایی و هرس درختان صادر خواهد شد که در صورت قطع، دو برابر محیط بن درخت قطع شده مجدداً توسط شهروند غرس می‌شود.

شهردار ملایر از اعمال قانون افراد و یا مالکانی خبر داد که بدون مجوز اقدام به قطع درخت کرده‌اند و گفت: در صورت عدم دریافت مجوز توسط فرد و یا مالک، افراد خاطی به دادگاه معرفی شده و علاوه بر جبران خسارت وارده به استناد ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی و یا حبس تعزیری محکوم می‌شوند.

فضای پارک ها در شب روشن تر می شود

وی در ادامه با بیان اینکه در فصل تابستان شمار مسافران و حضور شهروندان در پارک ها و بوستان ها در شب ها افزایش می یابد، گفت: لامپ های زرد رنگ بخار سدیم از بوستان کوثر جمع آوری و لامپ های سفید رنگ متال هالید به جای آنها نصب می شد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه برآورد ریالی این طرح مبلغ 20 میلیون تومان است، افزود: پس از بازدید میدانی از مجموعه بام ملایر و باغ تاریخی سیفیه با برآورد ریالی هر کدام 40 میلیون تومان مقرر شد و برج های نوری موجود در این تفرجگاه ها برای بهینه سازی از 30 متر به 21 متر کاهش ارتفاع پیدا کنند و نوع چراغ های آنها نیز بهینه شوند.

وی اظهار کرد: مناطق کور و تاریک و خطر آفرین باغ تاریخی سیفیه شناسایی و نقشه روشنایی باغ تاریخی سیفیه بهینه سازی و تهیه شده است، همچنین چراغ های روشنایی با پایه های کوتاه این بوستان با جانمایی بهتر و منظم تر و برآورد قیمت 25 میلیون تومان جابجا می شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری