تحقق شکست محاصره تبلیغاتی دشمن با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نه با گزارش‌های پاورپوینتی


آل‌داود گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، راه‌اندازی صادقانه شبکه ملی اطلاعات و نه گزارش‌های پاورپوینتی برای آن است.

آل‌داود گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، راه‌اندازی صادقانه شبکه ملی اطلاعات و نه گزارش‌های پاورپوینتی برای آن است.

تحقق شکست محاصره تبلیغاتی دشمن با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نه با گزارش‌های پاورپوینتیسیدعلیرضا آل‌داود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی کشور را در محاصره تبلیغاتی قرار داده‌اند، افزود: سرقت BIGDATA، جریان‌سازی رسانه‌ای، مهندسی اطلاعات، استفاده از فناوری فیلترینگ حبابی، مسدودسازی اکانت‌های جوانان انقلابی در اینستاگرام و توییتر، اسپم کردن کانال‌های انقلابی در تلگرام، حذف نرم‌افزار بدون اجازه کاربر از روی گوشی و.... تنها گوشه‌هایی از راهکارهای دشمن برای محاصره تبلیغاتی کشور است.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ را از برنامه‌‌‌های همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی، تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران دانستند و به همین دلیل فرمان شکستن محاصره تبلیغاتی را صادر کردند.

این پژوهشگر فضای مجازی با تاکید بر اینکه دنباله‌های دشمن از آزادی‌های موجود در فضای مجازی مجازی و رسانه‌های داخل کشور سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه دنباله‌های دشمن در داخل کشور از این فضای مجازی رهاشده، بی‌ضابطه و بی‌قانون نهایت سوءاستفاده را برای ضربه زدن به انقلاب می‌کنند و در روز روشن توسط این رسانه‌های ارتباطی جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند.

آل‌داود پیام‌رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام را به عنوان ماشین‌های جنگ شناختی دشمن معرفی کرد و ادامه داد: دشمنان با استفاده از تلگرام و اینستاگرام موضوعات فرهنگی-اجتماعی را به موضوعات امنیتی تبدیل می‌کنند و امروز شاهدیم در مقوله حجاب و عفاف برای نیل به این هدف خطرناک ورود کرده‌اند.

تحقق شکست محاصره تبلیغاتی دشمن با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نه با گزارش‌های پاورپوینتی

وی ذائقه‌سنجی با اطلاعات سرقت‌شده توسط اینستاگرام و تلگرام را از اهداف دشمنان معرفی کرد و افزود: پس از این ذائقه‌سنجی، دشمنان در اندیشکده‌های خود اقدام به ترسیم مدلسازی رفتاری-شناختی مردم ایران و سپس با انواع رسانه‌ها، جریانات سیاسی و سلبریتی‌ها در داخل کشور بر ضدانقلاب اسلامی، فرهنگ و هویت کشور ذائقه‌سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: تصویرسازی غلط از انقلاب اسلامی و فضای کشور، بمباران اطلاعاتی و استفاده از روش‌های آینده‌پژوهی رفتاری-شناختی مردم ایران از روش‌های دشمن در این جنگ شناختی-ادراکی و هیبریدی است.

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: در چنین شرایطی به دلیل اینکه جامعه همگن نیست و نمی‌شود بر روی همه افراد یک عملیات واحد اجرا کرد، باید به سمت ایجاد حکمرانی سایبری بومی‌سازی‌شده خودمان حرکت کنیم.

آل‌داود افزود: باید به فضای مجازی به جای نگاه تهدیدمحور نگاه قابلیت محور داشته باشیم، یعنی نه فناوری‌هراس و نه فناوری‌شیفته باشیم و این یعنی باید مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته فضا را به سمتی ببریم که طبق فرهنگ خودمان از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا