نشست منامه و آنها که برای بریدن سر آرمان فلسطین صف کشیده اند


نشست منامه و آنها که برای بریدن سر آرمان فلسطین صف کشیده اند

تهران - ایرنا - نشست مشترک آمریکایی ها و سران عرب درباره آینده فلسطین در چارچوب طرح معامله قرن امروز (سه شنبه) در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود؛ نشستی که فلسطینی ها معتقدند در آن قرار است سر این ملت با دستان خائنان به آرمان فلسطین بریده شود.

همه آنها که آمده‌اند، طی سال‌های اخیر با رژیم صهیونیستی روابط خود را عملاً سامان داده و یا در صدد آن هستند و برخی دیگر نیز از سال‌ها پیش پنهانی با این رژیم در ماه عسل بسر می‌برند.

فلسطینی‌ها که طرف اصلی ماجرا هستند و دلخوش به برادران هم خون عرب، این نشست را تحریم کرده‌اند و حالا خود را از همیشه تاریخ مبارزات ۷۰ ساله اخیر، تنها یافته‌اند.

طی روزهای گذشته و با نزدیک شدن به موعد برگزاری این نشست، خشم فلسطینی‌ها در فریادهای جوانانشان در پشت سیم‌های خاردار تبلور یافت، اما انگار صدایشان شنیده نمی‌شود.

تا امروز سران عرب مدعی بودند که حامی برادران فلسطینی خود هستند و ایران را متهم به مداخله در امور جهان عرب می‌کردند، حالا اما پرده‌ها کنار زده شده و آنها برای اعلام بیعت با "دونالد ترامپ" صف کشیده اند.

ترامپ اما برای پیش بردن اهداف خود در طرح معامله قرن، سطح تنش‌ها را با ایران بالا برده است؛ منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده و به شکلی که تحلیلگران آن را افسارگسیخته تلقی می‌کنند، روزانه سرگرم شدت بخشیدن به تحریم‌ها علیه ایران است و دیروز با تحریم رهبر معظم انقلاب سعی کرد علاوه بر واکنش به تحقیرهای اخیرش از ایران، جهان و نیز افکار عمومی اعراب را از اتفاقاتی که در منامه در حال وقوع است، منحرف کند.

بیشتر ملت‌های عرب، به دلیل سرسپردگی سران خود به آمریکا که همواره با تحقیر و توهین همراه است، آنان را خائن می‌خوانند؛ از "کمپ دیوید" تا "پیمان اسلو" و از پروژه تشکیل دو دولت تا امروز که نام آن را معامله قرن گذاشته‌اند، تحقیر کشورهای عربی بطور مستمر ادامه یافته است و پدیده‌ای به نام ترامپ کار را به جایی رسانده که علنی از سعودی‌ها و اماراتی‌ها به عنوان "گاوهای شیرده" یاد می‌کند.

ترامپ اکنون سعی دارد، کاری را که از ۴۰ و اندی سال پیش رهبران آمریکا با همدستی سران عرب در کمپ دیوید و اسلو شروع کردند و در عین حال هر بار با ایستادگی و پایمردی ملت فلسطین ناکام بوده‌اند، تمام کند.

او قصد دارد با تحقق طرح معامله قرن که نشست منامه قرار است پیش درآمد بحث‌های مالی آن باشد، یک مولود ناقص الخلقه را که از ابتدا با انواع توطئه و جنایت، متولد شده، حفظ کند.

آیا ترامپ موفق به اجرای این طرح خواهد شد، این سوالی است که پاسخ آن نزد فلسطینی‌ها است.

معامله قرن طرحی آمریکایی - صهیونیستی است که آوارگان فلسطینی را از بازگشت به وطن خود محروح می کند و بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به رسمیت خواهد شناخت. البته بخش عمده ای از کرانه باختری که شهرکهای صهیونیست نشین در آنها ایجاد شده به این رژیم واگذار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی