شجره طیبه بسیج با چمران معنا گرفت


شجره طیبه بسیج با چمران معنا گرفت

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه عنوان و نام به خودی خود ارزش ندارند و ارزش کلمات را صاحبان آن‌ها مشخص می‌کنند، گفت: چمران کسی بود که به بسیج معنا و عزت داد.

شجره طیبه بسیج با چمران معنا گرفت

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمد هاشمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی، شب گذشته، سوم تیرماه در مراسم روز بزگداشت شهید چمران که با حضور اساتید در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، اظهار کرد: بسیج از آنجایی اثربخش و متعالی است چون در رأس هدایتش اساتید بزرگی مانند شهید چمران‌ها حضور دارند.

وی گفت: عنوان، کلمه و نام به خودی خود ارزش ندارند و در واقع ارزش کلمات را صاحبان آن‌ها مشخص می‌کنند. چمران کسی بود که هم به بسیج عزت و معنا داد و هم خودش با این عنوان عزت یافت.

هاشمی بیان کرد: شهید چمران به عنوان یک الگوی ملموس در مدیریت اسلامی و شخصیت دارای کاریزمای بسیار بالا قابل احترام است و علاوه بر ایران، در کشورهای یمن، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، فلسطین، سوریه جریان ساز شده و به عنوان الگو معرفی می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی در وصف شخصیت شهید چمران، گفت: وی هنرمندی بود که هم در نگارگری تصویر، ادبیات و هم در نگاه هنری به موضوعات اطراف، کم‌نظیر بود.

وی تصریح کرد: غالب جملات عرفا در بحث آرزوهاست. اما شهید چمران گویا مرحله آرزو را رد کرده و از حال خود می‌گوید که خوشحالم که از عالم بریدام و در چنین راهی به شهادت می‌رسم.

این مسئول ادامه داد: بخشی از زندگی شهید چمران مانند داستان زندگی حضرت موسی(ع) است. او با بالاترین درجه در دوران ابرقدرتی رشد می‌کند که داعیه اولیه علم را داراست. او در دل آمریکا رشد می‌کند و دشمن آمریکا می‌شود.

وی افزود: شهید چمران در لبنان مسئولیت مدرسه‌ای را بر عهده می‌گیرد که دانش‌آموزان آن پدران و مادران خود را در جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان از دست داده بودند و چنان برای آن‌ها مربیگری می‌کند که هر کدام از دانش‌آموزان برای خود شاخص شده و به مجاهدان حزب الله تبدیل می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: اگر کسی بخواهد از ظلم به سمت نور حرکت کند از زمانی که گام‌های نخست را برمی‌دارد خداوند ولی او می‌شود و مربی چمران نیز خود خدا بود.

وی با اشاره به اینکه تهذیب نفس شهید چمران عامل خضوع و خشوع آن در برابر خداوند متعال بود، تصریح کرد: ایمان قوی و ولایت‌مداری چمران مهم‌ترین علت تاثیرگذاری آن در اندیشه و روح انسان‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه رشادت‌های شهید چمران موجب شد تا غائله پاوه خاموش شود و او راهی جنوب شود، گفت: شهید چمران در طول فرایند مبارزه، مستندسازی جنگ را هم در کنار دیگر مسئولیت‌هایش انجام می‌داد و این حرکت را جزو آرمان‌های خود تلقی می‌کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهید چمران به معنی واقعی کلمه ذوب در ولایت و عاشق سینه چاک مقام معظم رهبری بود، افزود: شهید چمران الگوی غنی در همه ابعاد زندگی و هویت‌ساز فرهنگ ایرانی -اسلامی برای جوانان و نوجوانان جامعه در شرایط امروز است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان