تفکر جهادی موجب نهادینه شدن رفتارهای قرآنی در جامعه می‌شود


تفکر جهادی موجب نهادینه شدن رفتارهای قرآنی در جامعه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه اگر تفکر جهادی و هدف جهادی نباشد همه فعالیت‌ها انجام نشده باقی می‌ماند، گفت: تفکر جهادی اولویت و وظیفه‌ای است که باید در هر زمینه‌ای از جمله اقتصاد، دین، معیشیت، فرهنگ و سبک زندگی وجود داشته باشد تا موجب ترویج فعالیت و رفتارهای قرآنی شود.

تفکر جهادی موجب نهادینه شدن رفتارهای قرآنی در جامعه می‌شودمهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه نداشتن حس مطالبه‌گری است، اظهار کرد: در عین‌ حال که بودجه‌های قرآنی داده می‌شود اما مطالبه‌گری که پیگیری کند که این بودجه‌ها در چه زمینه و کجا خرج می‌شود وجود ندارد لذا موجب می‌شود مسئولان پیگیری لازم را نداشته باشند.

وی گفت: هر فرد باید زمینه‌های کاری خود را بشناسد و به همان اندازه که اطلاعات دارد مطالبه‌گری کند و طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در جامعه درست مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر همه اقشار و نهادهایی که موظف به انجام فعالیت‌های قرآنی هستند در کنار یکدیگر باشند و هدف مشترک داشته باشند تا وحدت رویه داشته باشیم و در انجام فعالیت‌ها از یکدیگر جدا نشویم به هیچ‌چیز حتی مسائل و مشکلاتی که در بحث مالی در حال حاضر در فعالیت‌های قرآنی وجود دارد نیاز نخواهیم داشت. اشکال در فعالیت‌های قرآنی این است که همه دست‌ها در کنار یکدیگر نیست و نمی‌توانیم به هدف‌های بالاتری فکر کنیم.

ساعد گفت: راس جامعه کارگزاران و مسئولان آن هستند و باید همه نگاه قرآنی داشته باشند تا مردم هم قرآنی شوند.

وی با اشاره به اینکه پرچم کشورمان و تمام علامت‌های دولت با نشان الله و عدالت است، گفت: در جامعه قرآنی باید اولویت‌ها بر اساس قرآن و برپایی عدالت باشد و اگر چنین نباشد مردم به نظام بدببن خواهند شد چراکه رفتار قرآنی در دولت و مسئولین نیست.

‌راهکاری برای ایجاد جامعه قرآنی
ساعد در ادامه گفت: اگر تفکر جهادی و هدف جهادی نباشد همه فعالیت‌ها انجام نشده می‌ماند، تفکر جهادی اولویت و وظیفه‌ای است که باید در هر زمینه‌ای از جمله اقتصاد، دین، معیشیت، فرهنگ و سبک زندگی وجود داشته باشد تا موجب ترویج فعالیت و رفتارهای قرآنی شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای ایجاد جامعه قرآنی ورود پیدا کردن به جلسات هم اندیشی قرآنی است، ما باید استعدادهای قرآنی را بشناسیم چراکه خداوند قرآن را نازل کرد تا به عنوان برنامه‌ای کامل از آن استفاده کنیم، علم ما از قرآن گرفته شده است، تا خانواده ها قرآنی نباشند جامعه قرآنی ایجاد نمی‌شود.

ساعد گفت: آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های مؤثر در شناخت استعدادهای قرآنی است و مدارس فضای خوبی برای پرورش استعدادهاست.

وی اظهار کرد: هرسال قرآنیان با مقام معظم رهبری ملاقات دارند و در سال‌های اخیر ایشان در صحبت‌های خود در بحث فعالیت‌های قرآنی حول محفل‌های قرآنی صحبت کردند که باید جلسات قرآنی در عموم و دولتی‌ها و مردم در کنار یکدیگر باشند و تنها آیات قرآن را سمع کنند تا همه کم کم به سوی قرآن و فعالیت‌های قرآنی سوق پیدا کنند و آیات خدا در آن‌ها انقلابی، دینی و فرهنگی ایجاد کند.

این قاری بین‌المللی در پایان گفت: فعالیت‌های ما باید اصولی باشد. استفاده از قاریان خوش‌صدا، خوش‌قول و ایجاد برنامه‌های دقیق و اصولی در ترویج فرهنگ قرآنی نیز بسیار مؤثر است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...