روایتی خبرنگار ایندیپندنت از قاتل انگلیسی


روایتی خبرنگار ایندیپندنت از قاتل انگلیسی

به نوشته این خبرنگار انگلیس دولت انگلیس از سال 2015 تا کنون مجوزهای فروش سلاح به ارزش 7/4 میلیارد دلار به عربستان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، ریچارد هال خبرنگار سرویس خاورمیانه روزنامه ایندیپندنت در گزارشی از نقش انگلیس در کشتار مردم یمن نوشت و گفت: انگلیس در حقیقت مسئول اصلی کشتار مردم یمن است.

در گزارش این خبرنگار انگلیس آمده است: در طول پنج سال گذشته انگلیس بخش اعظمی از سلاح های عربستان سعودی را تامین کرده است و به گفته سازمان ملل شدیدترین بحران انسانی را در یمن ایجاد کرده است.

سازمان ملل در گزارشی با اشاره به جنگ عربستان علیه مردم یمن از این جنگ با عنوان بدترین بحران انسانی در کره زمین یاد کرد.

یک دادگاه دولتی در کشور انگلیس علیه دولت این کشور رای صادر کرد. طبق رای این دادگاه انگلیس از ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی تخطی کرده است و باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

به نوشته این خبرنگار انگلیس دولت انگلیس از سال 2015 تا کنون مجوزهای فروش سلاح به ارزش 7/4 میلیارد دلار به عربستان صادر کرده است. انگلیس به این رقم اکتفا نکرده و از 6هزار شرکت خصوصی انگلیسی برای مشاوره نظامی به عربستان نیز کمک گرفته است.

طبق آمارهای ارائه شده در این روزنامه از زمان کمک انگلیس به سعودی ها بیش از 100هزار نفر از مردم یمن کشته شده اند که خبرنگار ایندیپندنت به جای عربستان، انگلیس را قاتل این مردم عنوان کرده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر