نخستین محفل ماهانه «انس با قرآن» در شهر ابوزیدآباد برگزار شد


 نخستین محفل ماهانه «انس با قرآن» در شهر ابوزیدآباد برگزار شد

نخستین محفل ماهانه انس با قرآن کریم در حسینیه فاطمیون شهر ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نخستین محفل ماهانه انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز شهرستان آران و بیدگل و بخش کویرات، در حسینیه فاطمیون شهر ابوزیدآباد برگزار شد.

در این ‌محفل نورانی، «طاها خاوری» از قاریان ممتاز روشندل شهرستان آران و بیدگل و جمعی از قاریان برتر نوجوان و جوان بخش کویرات، آیاتی از کلام الله نورانی کریم را تلاوت کردند.

 نخستین محفل ماهانه «انس با قرآن» در شهر ابوزیدآباد برگزار شد

این محفل با برگزاری برنامه های متنوع، چهارشنبه شب های آخر هر ماه با حضور برادران و خواهران برگزار می شود و هر ماه و در هر محفل، دو قاری برتر و محلی شهر آیاتی از کلام الله قرآن کریم را تلاوت می کنند.

چند روز پیش از برگزاری این محفل، سوالات مسابقه کتبی با موضوع درس هایی از قرآن کریم در نماز جمعه توزیع و در شب برگزاری محفل انس با قرآن کریم،به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

در پایان این مراسم هم از قاریان ممتاز که در این محفل تلاوت کردند با اهدا هدایایی تجلیل می شود.

 نخستین محفل ماهانه «انس با قرآن» در شهر ابوزیدآباد برگزار شد

انس با قرآن انسان را به سرچشمه های نور و معرفت متصل می کند

نماینده و روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی در بخش کویرات در حاشیه این مراسم در گفت و گو با شبستان گفت: هدف از برگزاری محافل ماهانه انس با قرآن، نهادینه شدن فرهنگ فراگیری و تلاوت قرآن در بین نسل‌های جوان و شناسایی استعداد‌ها و نخبگان قرآنی است.

حجت الاسلام «محمدحسین صنعتکار» در ادامه با قدردانی از متولیان برگزاری این محفل، از قرآن به عنوان مبنای زندگی روحانی و جسمانی انسان نام برد و بیان کرد: با عمل به آموزه های قرآنی، حیات طیبه ای را که دین مبین اسلام نوید داده است می توان به دست آورد.

مسئول فرهنگی و قرآنی ستاد نماز جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات با بیان اینکه انس با قرآن انسان را به سرچشمه های نور و معرفت متصل می سازد، افزود: هم نشینی با کلام وحی و تدبر در آیات الهی، زندگی سرشار از ایمان و اخلاص را نصیب انسان می کند.

حجت الاسلام صنعتکار افزود: باید تلاش شود که وقف های قرآنی در منطقه ابوزیدآباد در بین عموم مردم نهادینه شود و توسعه پیدا کند که اجر و پاداش زیادی را به همراه دارد./

پایان پیام/513

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس