نشست تولیت های حرم های مطهر ایران اسلامی تاثیر شگرفی در فرهنگ جامعه دارد


نشست تولیت های حرم های مطهر ایران اسلامی تاثیر شگرفی در فرهنگ جامعه دارد

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند حق اهل بیت (ع) را ادا کند اما باید به اندازه خود در این راستا گام برداشت، گفت: نشست تولیت های حرم های مطهر ایران اسلامی تاثیر شگرفی در فرهنگ جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید محمد سعیدی»، امروز (پنج شنبه 30 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه تولیت های حرم های مقدس ایران اسلامی که به میزبانی شیراز برگزار شده بود، گفت: نشست تولیت های حرم های مطهر ایران اسلامی تاثیر شگرفی در فرهنگ جامعه دارد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) عنوان کرد: در روایات اسلامی این تعبیر از ائمه معصومین (ع) وارد شده است که «خداوند رحمت کند که امر اهل بیت (ع) را احیا کند.».

وی با اشاره به اینکه با گذشت 40 سال از انقلاب، این انتظار است که این نظام برای احیای امر اهل بیت (ع) چه گام هایی برداشته و چه گام هایی می تواند بردارد، اضافه کرد: شهدا و ایثارگران با تلاش و مردم ولایی، با قیام خود آمدند تا امر اهل بیت (ع) را احیا کنند و در پرتو این امر به اهداف دیگر برسند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: از زمان آغاز انقلاب شاهد احیا امر اهل بیت (ع) هستیم، زائران در حرمین، معتکفین در اعتکاف و نماز گزاران در مساجد از برکات این نظام است حتی قبل از این اربعین به این شکل وجود نداشت.

وی با یادآوری این مطلب که در راهپیمایی اربعین کارهای فرهنگی شکل می گیرد و تجربه های این برنامه های فرهنگی می توان به اشتراک گذاشت، افزود: حرم های مطهر تجربیات را بین هم به اشتراک بگذارند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه حضرت معصومه (س)، مجاهده فی سبیل الله و مهاجره الی الله بودند و ایشان بانویی هستند که در سن طفولیت از علم پدر بزرگوار خود مطلع بودند، اظهارداشت: هر یک از حرم ها یک سری اشتراک دارند که نشست این اعتاب مقدس برای هم اندیشی و اشتراک گذاری این تجربیات است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند حق اهل بیت (ع) را ادا کند اما باید به اندازه خود در این راستا گام برداشت، افزود: زائران حرمین اهل بیت (ع) تنها شیعیان نیستند و در های حرمین به روی همه باز است و حتی برخی افراد خارجی حرم ها را به عنوان یک اثر میراث فرهنگی و باستانی مورد توجه قرار می دهند و از این رو در حرمین افرادی که به زبان های مختلف آشنا هستند و به افراد اطلاعات مختلفی در خصوص اسلام ارائه می کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص ایجاد صحن، رواق و یا باب به نام «حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع)»، گفت: در طرح توسعه تلاش می کنیم که از بزرگان به شکل های مختلف یاد شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | متلک یک دختر بچه به حامد آهنگی؛ مردم از خنده منفجر شدند