بد خوابی کودک در شب، چاره دارد؟


بد خوابی کودک در شب، چاره دارد؟

دختر 13ماهه ای دارم از 6 ماهگی جدا از من خوابیده حدود 1ماهی هست شب ها هر نیم ساعت یک بار بلند می شه لطفا راهنمایی کنید برای خواب بهتر چکار کنم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام. دختر ۱۳ماهه ای دارم. از ۶ ماهگی جدا از من خوابیده. حدود ۱ماهی هست شب ها هر نیم ساعت یک بار بلند می شه و بعد از یک ربع دوباره به خواب می ره، دکتر بردم گفتن بچه هایی که با شیر مادر تغذیه می کنن همین طور نا آرام هستن. لطفا راهنمایی کنید برای خواب بهتر چکار کنم؟ در ضمن به لبنیات حساسیت دارد و ممکن است در طول یک هفته ۱-۲ شب فقط ۱ بار بلند شود.

پاسخ دکتر محمود بنی اعمام، متخصص بیماری های کودکان و نوزادان:
بچه ای که به این صورت به شیرمادر وابسته شده است، مادر باید هوای او را داشته باشد. کم کم فاصله خود را با فرزندتان زیاد کنید. غذاهایی که دوست دارد و از آن ها خوشش می آید را به او بدهید. غذاهایی مثل ماکارونی، کوفته ریزه و یا غذاهای رنگی استفاده کنید تا یواش یواش از طریق این غذاها سیر شود و از شیرمادر فاصله بگیرد و در پی آن شب ها هم راحت تر بخوابد. ضمن این که می توانید از مواد غذایی به جز لبنیات استفاده کنید. در واقع برای شیرمادر جایگزین پیدا کنید. به خصوص در زمانی که بچه در حال شیر خوردن است باید سرش را با خوراکی های دیگر گرم کنید و حواسش را از شیرمادر پرت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !