80 درصد محتوای دینی کشور در قم تولید می شود


80 درصد محتوای دینی کشور در قم تولید می شود

قم – ایرنا – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه این استان قطب تولید محتوای دینی در کشور است گفت: فعالیت موسسه های بزرگ قرآنی و همچنین نهادهای مهم حوزوی و دینی در این استان موجب شده تا 80 درصد محتوای دینی کشور در قم تولید شود.

سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر به روز رسانی تولید محتوا متناسب با تحولات جدید فناوری افزود: در سال‌های اخیر سهم قم در تولید محتوای دینی مقداری کاهش یافته است که باید با تکمیل زنجیره‌های تولید، به روز رسانی تولیدات و همچنین تکمیل زیرساخت‌های پیرامون فضای مجازی، این موضوع جبران شود.

وی با اشاره به ضرورت نهضت تولید محتوا در فضای مجازی ادامه داد: سرعت دگرگونی فضای مجازی بسیار بالاست که با ارتقای فناوری‌ها، به طور مستمر در حال دگرگونی است به همین دلیل با رصد این تحولات باید تولید محتوا نیز متناسب با الزامات و تغییرات این فضا هماهنگ باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای قم در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی گفت: به منظور بسترسازی و ایجاد تعامل میان بخش‌های مختلف اثرگذار در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی در این استان، دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال به میزبانی قم برگزار شد.

حسینی کاشانی، ادامه داد: این نمایشگاه به گونه‌ای ترتیب یافت تا علاوه بر ارتقای تفاهم میان فعالان مختلف فضای مجازی، شاهد عقد قرارداد میان آنها و در نهایت رونق کسب و کار فرهنگی در حوزه فضای مجازی رقم بخورد.

وی بازار رقابتی را شرط پویایی کسب و کار در حوزه فرهنگی دانست و اظهار داشت: باید ضمن باز نگهداشتن عرصه رقابت، نسبت به مدیریت منابع اقدام‌های لازم صورت گیرد تا به جای تمرکز بر کارهای مشابه بستر لازم برای توسعه فعالیت فعالان فضای مجازی و تولید نرم افزارها و محصولات جدید و ابتکاری فراهم شود.

حسینی کاشانی با بیان اینکه این استان مرکز تولید محتوای دینی در کشور است ادامه داد: با وجود تمام ظرفیت‌های موجود در قم، با مشکلات و کمبودهایی در زیرساخت‌ها در این استان مواجه هستیم که با شناسایی این مشکلات و ایجاد هم افزایی مؤسسه‌های مهم دینی استان امکان رفع این کمبودها وجود دارد.

دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال، ۲۸ خردادماه با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل دائمی نمایشگاه‌های قم آغاز به کار کرد و پس از چهار روز فعالیت در ۳۱ خرداد ماه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور حضور داشتند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی