کشتی زنان در سایه انتخابات فدراسیون


کشتی زنان در سایه انتخابات فدراسیون

تهران- ایرنا- انتخابات فدراسیون کشتی سبب شده تا تحقق برنامه های کشتی کلاسیک و آلیش زنان برای اجرا تحت تاثیر انتخاب مدیریت جدید فدراسیون قرار گیرد.

زنان کشتی گیر اهداف بسیاری را در تقویم سال ۹۸ باید دنبال کنند اما در آستانه انتخابات فدراسیون کشتی و انتخاب رئیس جدید باید منتظر تحقق این برنامه‌ها یا تغییر در آن بود.

اهدافی که برای ۲ رشته کشتی کلاسیک و آلیش (کشتی با کمربند) به صورت بلند مدت در قالب برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی برنامه ریزی شده است. چنانچه آلیش کاران امسال راهی مسابقات برون مرزی خواهند شد و کشتی گیران کلاسیک باید در اردوهای مختلفی بسر ببرند تا از آمادگی کامل برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی برخوردار شوند.

برنامه‌هایی که هر کدام منوط به راهبرد تعیین ریاست جدید فدراسیون کشتی است و تغییر این برنامه‌ها می‌تواند خط مشی ملی پوشان را در سال ۹۸ و سال‌های آتی دگرگون سازد. گرچه ورزش زنان نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان امر است اما با برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون در اواسط تیر ماه می‌توانیم شاهد ادامه برنامه‌های مسابقات و اردوهای کشتی گیران یا تغییر در آنها باشیم.

کشتی زنان در سایه انتخابات فدراسیون

«مریم منظمی» نایب رئیس زنان فدراسیون کشتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب می‌شود، گام‌های محکم و قابل تقدیری برای زنان بردارد. دختران کشتی گیر پشتوانه ما هستند و در حقیقت کار کردن برای خواسته آنها خالی از لطف نیست. هنگامی که فدراسیون کشتی این رشته را در حوزه زنان راه اندازی کرد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به اینکه نیمی از جامعه کشور را زنان تشکیل می‌دهند امیدوارم بتوانند در کشتی هم خودشان را نشان دهند. امید است هر رئیسی که در رأس این فدراسیون قرار می‌گیرد بخش از برنامه‌های خود را به زنان این عرصه اختصاص دهد.

وی گفت: با توجه به تقویم اجرایی که ارائه کردیم در ۶ ماه اول اردوها و در ۶ ماه دوم مسابقات قهرمانی کشوری و برون مرزی برگزار می‌شود. ۲ مسابقه لیگ را هم برای آلیش و نیز کشتی کلاسیک در شهریور ماه در نظر گرفتیم. همچنین مسابقات قهرمانی کشور کشتی کلاسیک زنان در رده های سنی جوانان و بزرگسالان برای ۶ ماهه دوم پیش بینی شده است و منتظر برگزاری انتخابات هستیم که رئیس جدید یا این تقویم را اجرا می‌کند یا برنامه خاص خودش را تحقق می بخشد.

نایب رئیس زنان فدراسیون کشتی در خصوص اعزام نشدن کشتی گیران کلاسیک به مسابقات آسیایی، گفت: اعزام کشتی گیران هزینه‌های بسیاری برای فدراسیون به دنبال دارد اما با وجود آنکه کشتی گیران کلاسیک استعداد بسیاری در این زمینه دارند، اما نسبت به کشتی گیران در سطح جهان بسیار عقب هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این سال به جای اینکه هزینه‌ها را صرف برگزاری تورنمنت‌های خارجی کنیم، برای آنها اردوهای متعددی برگزار شود. حتی برای پیشرفت آنها این امکان وجود دارد تا مربی خارجی برای کشتی گیران بیاوریم.

کشتی زنان در سایه انتخابات فدراسیون

وی افزود: دوست نداریم که ملی پوشان به مسابقات آسیایی و جهانی بروند و سطح اختلاف مسابقات با سطح بازیکنان ما زیاد باشد و آنها از این رقابت‌ها آسیب ببینند. همچنین در برنامه ها برگزاری چند اردوی خارجی برای کشتی گیران کلاسیک وجود دارد و چنانچه کشتی گیران شرایط بهتری داشتند به سمت برنامه ریزی برای مسابقات بین المللی خواهیم رفت البته اجرای این برنامه‌ها در گرو تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون است و این امکان وجود دارد که با انتخاب رئیس جدید این برنامه‌ها تغییر کند.

منظمی درخصوص برنامه‌های پیش روی آلیش کاران یادآور شد: امسال ۲ حرکت بزرگ را برای آلیش کاران انجام دادیم که برگزاری لیگ آلیش و دیگری برپایی مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان بود. وقتی دختران آلیش کار به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند انتظار یک خروجی دارند و آن اعزام به مسابقات بین المللی است. در بخش جوانان می‌توانیم به عنوان سرمایه روی آنها کار کنیم و چنانچه کسی عملکرد خوبی داشت به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد. گرچه جز رده سنی بزرگسالان برای رده‌های سنی دیگر اتحادیه جهانی مسابقه‌ای در نظر ندارد اما ما روی جوانان نیز سرمایه گذاری می‌کنیم زیرا بازدهی خوبی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل