اتحاد و همدلی رمز آزادسازی مهران بود


اتحاد و همدلی رمز آزادسازی مهران بود

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران اتحاد و همدلی را رمز آزادسازی این شهر مقاوم در دوران پرافتخار دفاع مقدس بیان کرد و گفت: برگزاری باشکوه مراسم سالروز عملیات کربلای یک(آزادسازی مهران) ضرورتی اجتناب ناپذیر و آبرویی برای شهرستان و استان در سطح کشور است.

به گزارش ایرنا، اسد قاسمی در نشست هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته مقاومت و پایداری آزادسازی مهران (عملیات غرور آفرین کربلای یک)، اظهار داشت: این عملیات غرور آفرین از برجسته‌ترین نقاط تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است که با رمز یا ابوالفضل العباس ادرکنی در ۱۰ تیر ۶۵ اتفاق افتاد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گرانقدر دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام با تاسی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تمام هستی خود را در مقابل رژیم بعثی فدا کردند تا امروز شاهد سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با تاکید بر برگزاری باشکوه و چشمگیر سالروز عملیات کربلای یک یادآور شد: این واقعه مهم تأثیر مثبتی بر ترویج و افزایش روحیه ایثار و شهادت خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم زیرا هر چه داریم در سایه جانفشانی آنهاست، ما به انفاس قدسی شهداء نیاز داریم و باید همیشه یاد و نام شأن را گرامی بداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام نیز به تشریح برنامه‌های سالروز آزاد سازی مهران در دهم تیرماه در استان و سطح ملی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت این روز مهم در دست اقدام است که در شهرستان مهران و در سطح ملی اجرا می‌شود.

سرهنگ محمد رضا شرف بیانی به تشییع و تدفین پنج شهید گمنام اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این آئین به صورت باشکوه با هماهنگی دستگاه‌ها در دست اقدام است.

وی یادآور شد: این شهدا در پنج نقطه استان ایلام شامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، محوطه اداره کل حفظ آثار و نشر آرزش های دفاع مقدس استان، میمه زرین آباد، مهر ملکشاهی، سه راهی جندالله تدفین می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مهران نیز در این نشست گفت: کمیته‌های ستاد بزرگداشت آزاد سازی مهران فعال شده‌اند و با برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم در خور شأن این روز بزرگ اندیشیده شده است.

سرهنگ جاویدان افزود: جشن آزادسازی مهران در محل یادمان نقطه ایثار (قلاویزان) برگزار خواهد شد و ضرورت دارد که تمهیدات اجرایی، امنیتی، انتظامی و ترافیکی اندیشیده شود.

۱۰ تیرماه مصادف با آغاز عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر همیشه سرافراز و قهرمان مهران در سال ۱۳۶۵ از اشغال نیروهای رژیم بعث عراق است که تا همیشه دلاورمردی ها و رشادت‌ها رزمندگان اسلام را یدک می‌کشد.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر