جوانان، ثقل اکبر جبهه جهاد علیه دشمنان هستند


گروه سیاست و اقتصاد ــ مرجع تقلید شیعیان گفت:‌ در جبهه جهاد علیه دشمنان امت اسلام خصوصاً صهیونیسم و آمریکای مستکبر و دنباله‌های منطقه‌ای آن، جوانان مقاومت همواره نقش ثقل اکبر و پرچم‌داران جبهه را ایفا می‌کنند.

جوانان، ثقل اکبر جبهه جهاد علیه دشمنان هستندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در ارتباط با همایش «شباب‌المقاومه» که شب گذشته، سوم تیرماه در سالن همایش‌های غدیر شهر قم برگزار شد، پیامی صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

فرزندانم! ای مقاومان و ای حامیان خط مقاومت در جهان

سلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

عزیزانم! شما کسانی هستید که هموراه مسئولیت مبارزه با طاغوت را به دوش می‌کشید و کید و حیله دشمن را به فضل الهی و با تلاش و عزم خود برهم می‌زنید. در جبهه جهاد علیه دشمنان امت اسلام خصوصا صهیونیسم و آمریکای مستکبر و دنباله‌های منطقه‌ای آن، جوانان مقاومت همواره نقش ثقل اکبر و پرچم‌داران جبهه را ایفا می‌کنند.

اما امروز امت اسلامی مواجهه‌ای جدید با هجمه‌های بزرگتر و حیله‌هایی سخت‌تر را آغاز کرده‌است؛ تا پیش از این رزمندگان مقاوم امت اسلام، صحنه‌هایی زیبا از فداکاری را در جبهه‌ها خلق نمودند و شهدای بسیاری از امت اسلام و مقدسات اسلام تقدیم کردند. لکن امروز شیوه مواجهه، شیوه‌ای سیاسی و متفاوت از روش‌های نظام اسلامی است، چرا که خط آلوده نفاق طرح‌هایی خبیثانه برای معامله فلسطین و قبله اول مسلمین آغاز کرده‌است و از این رو بر ما لازم است که با توان بیشتر و اراده‌ای راسخ‌تر با آن مقابله کنیم. بنابراین فرزندان و عزیزانم! چند نکته را به حضور شما متذکر می‌شوم:

اولا؛ نزدیکی و محبت به دشمنان امت اسلامی مخالفت با آیات صریح قرآن کریم است آن‌جا که می‌فرماید:«إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ؛ سوره ممتحنه/8» بار دیگر تاکید می‌کنیم که به لحاظ شرعی هر نوع همکاری با صهیونیست‌ها حرام بوده و تکرار می‌کنیم که هیچ کس نخواهد توانست قبله اول مسلمانان را معامله کند، چه طرح‌هایی مانند معامله قرن و چه با غیر آن.

ثانیا؛ پس از شکست‌های متعدد صهیونیست‌ها در درگیری‌های نظامی در غزه و لبنان، کاخ سفید تلاش می‌کند مسئله فلسطین را از اولویت مسلمانان خارج کرده و به تجاوز به قدس شریف و مسجدالاقصی را از طریق عمّال خود و حکام و سران دولت‌های عربی منطقه وجاهت قانونی ببخشد.

اما از آن‌جا که پیروزی از آن مستضعفین است، امت مقاوم این نقشه را برهم خواهد زد، همان‌گونه که پیش از این چنین بوده‌است و خداوند فرمود:« وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛قصص/5».

ثالثا؛ تاکید می‌کنیم بر این‌که حق بازگشت ملت فلسطین « الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ ؛سوره حج/40» حقی مشروع است که همه قوانین انسانی به آن اذعان دارند چه رسد به قوانین دولتی و هیچ قدرتی در عالم و نه هیچ یک از عمالشان توان آن را ندارند که این حق را ملغی کنند و همراهی حکام منطقه برای اسقاط حق بازگشت ملت فلسطین نه فقط مخالفت با حقوق انسانی بلکه مخالفت با تعالیم اسلام نیز است.

رابعا تحیت می‌گوییم به همه ملل اسلامی و عربی مومن و مقاوم خصوصا فرزندان و جوانانشان که جهاد علیه تجاوزات صهیونیستی _ آمریکایی را به عهده گرفته و با این جهاد کید دشمن را باطل می‌کنند و تحیت می‌گوییم به ملت فلسطین که در هفت دهه اخیر همواره از مسئله فلسطین دفاع کرده‌است، ملت لبنان، بحرین، سوریه و یمن وسایر ملل. از خداوند متعال مسالت داریم که از آغاز کار سایر ملت‌های مظلوم خصوصا فرزندان کشور بحرین گره‌گشایی نماید و آنان را از دست طواغیت نجات بخشد.

خامساً؛ حکام و سران خصوصا حکام بحرین که خود را مزدور و نوکر صهیونیست‌ها در عالم اسلام قرار داده‌اند را نصیحت می‌کنیم که از سلف خود درس عبرت بگیرند و نصیحتشان می‌کنیم که از خدمت به صهیونیست‌ها و آمریکا دست بردارند و از این مسیر ذلیلانه به دامان امت اسلام و مقاومت اسلامی بازگردند و الا عاقبت اسلاف مزدورشان بهتر نخواهد بود.

در پایان تشکر می‌کنم از همه فرزندان و عزیزانم که این اجلاسیه را برگزار کرده‌اند و از درگاه خداند برای شما توفیق الهی مسالت دارم و بدانید که این مسیر به پیروزی ختم خواهد شد، «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم؛سوره محمد/7».

ناصر مکارم شیرازی 19 شوال 1440

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول