کمک های خیریه دولت قطر به مردم فلسطین


کمک های خیریه دولت قطر به مردم فلسطین

طبق آمارهای رسمی دولت اردن در حال حاضر بیش از 35هزار نفر از مردم فلسطین و سوریه در شهرهای این کشور زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست، یک صندوق خیریه وابسته به دولت قطر اعلام کرده است بودجه ای معادل 3 میلیون دلار برای کمک به مردم آواره فلسطین اختصاص داده است. قرار است این پول از طریق سازمان مهاجران سازمان ملل به دست مردم فلسطین برسد.

کمیساریای عالی مهاجران سازمان ملل (UNHCR) گفته است دولت قطر اختصاص این بودجه را به سازمان های فعال در فلسطین تایید کرده است. بیشتر مبلغ مذکور به ساماندهی معیشت فلسطینی های ساکن کشور اردن اختصاص خواهد یافت.

دولت قطر در بیانیه ای رسمی اعلام کرد این موسسه خیریه به طور مستقیم با مقامات کشور قطر در ارتباط هستند و طبق توافق صورت گرفته علاوه بر کمک های نقدی بخش قابل توجهی کمک های بهداشتی و درمانی نیز برای مردم فلسطین ساکن کشور اردن ارسال خواهد شد.

طبق آمارهای رسمی دولت اردن در حال حاضر بیش از 35هزار نفر از مردم فلسطین و سوریه در شهرهای این کشور زندگی می کنند. نیمی از این جمعیت در کمپ ها و اردوگاه های موقت به سر می برند که از کمترین امکانات بهداشتی و معیشتی برخوردار است.

دولت قطر در سال های گذشته پروژه های کمک رسانی بسیاری با هدف تامین مایحتاج مردم فلسطین در کشورهای مختلف اجرا کرده است. در سال 2018 این کشور بیش از 9میلیون دلار برای کمک به حدود 560هزار مهاجر آواره در عراق، بنگلادش و عراق اختصاص داده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...