به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اگر بخواهیم چند رشته را نام ببریم که در یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، بدون شک والیبال در صدر رشته‌های تیمی ما قرار دارد که توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد و جزو هشت تیم برتر جهان قرار بگیرد. ستاره‌های بیشماری در یک دهه گذشته در والیبال کشور معرفی شده‌اند که سال‌ها برای تیم ملی افتخارآفرینی کردند. شهرام محمودی یکی از ستاره‌های والیبال ایران است که طی چند سال حضور در تیم ملی بهترین عملکرد را از خود نشان داد و حدود سه سال است که دیگر در تیم ملی حضور ندارد. خبرنگار برنا گفتگویی را با این بازیکن باتجربه درخصوص عملکرد ملی‌پوشان ایران در لیگ ملت‌ها انجام داده است که در زیر می‌خوانید.

عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها را چطور دیدید؟

بازی‌ها خیلی خوب بود و بچه‌ها تا به اینجا خوب کار کردند و صعودمان تا حدودی قطعی شده، البته قطعی که نه ولی تا به اینجای کار ما فوق‌العاده بودیم. از 12 بازی که انجام دادیم 10 بازی را بردیم و کیفیت خوبی را بچه‌ها به نمایش گذاشتند و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم صعودمان را قطعی کنیم. تقریبا صعود کردیم ولی یک مقدار اختلاف نظر است و در مرحله فینال بتوانیم این روند را ادامه دهیم و نتیجه بهتری بگیریم.

آیا کوچینگ کولاکوویچ در بازی‌های گذشته رضایت‌بخش بود؟

من بازیکن هستم و نمی‌توانم راجع به مربی نظر دهم. ولی طبیعتا وقتی شما از 12 بازی 10 بازی را می‌برید نشان دهنده این است که کار به نحو احسن انجام شده است و نقصی در کار نیست و نتیجه نشان دهنده کیفیت کار بوده است.

این روند پیروزی‌ها در فینال نیز ادامه خواهد داشت؟

امیدوارم که اتفاقات خوبی بیفتد چون بچه‌ها مصمم هستند. از روزی که اردوها شروع شد نتایج خوبی کسب شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم در فینال یکی از سکوها را کسب کنیم و به جمع 4 تیم پایانی صعود کنیم من خیلی خوش‌بین هستم و امیدوارم که اتفاقات خوبی بیفتد.

نظر شما درباره بازیکنان جوانی که به تیم اضافه شدند، چیست؟

در هر صورت سرمربی است که انتخاب می کند چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. الان خداروشکر بازیکنانی که استفاده شدند خوب بودند و نتیجه نشان دهنده تمام این مسائل است و چند بازیکن جوان و جدید هستند که خیلی خوب جا افتاده اند و به تیم کمک می کنند.

قبل از بازی‌ها گفتند کسانی که هم سن معروف هستند باید کنار گذاشته شوند و شاید نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. آیا این نظریه درست است؟

این صحبت‌ها اصلا درست و فنی نیست، الان ما بازیکن 37 و 38 ساله داریم که دارند بازی می کنند و این صحبت‌ها اصلا درست نیست. بازیکن تا زمانی که احساس می‌کند بهترین عملکرد و کیفیت بالایی دارد و مربی احساس می کند که بازیکن برای تیمش مفید است مطمئنا استفاده خواهد کرد. بحث سعید معروف یا محمد موسوی از بقیه تیم جداست و بازیکنان معمولی نیستند و سوپراستار هستند و وجودشان برای هر تیمی نعمت است. همانجوری که می بینید چقدر عملکرد و کارایی خوبی دارند و از دیدن بازی‌شان لذت می‌بریم.

سرویس‌های دقیق چقدر در پیروزی‌های تیم ملی نقش داشته است؟

ما یکی از بهترین تیم‌ها در سرویس زدن مخصوصا سرویس موجی بودیم و در این دوره هم عملکرد بازیکنان ما در زدن سرویس خوب بوده است.

دلیل پیشرفت چشمگیر بازیکنانی مانند غفور و عبادی‌پور چیست؟

هر چقدر روبه جلو می‌رویم بازیکنان تجربه بهتری کسب می‌کنند، خصوصا میلاد عبادی‌پور که سال دوم بود و رفت بازی کرد و امیر غفور سال گذشته در لیگ ایتالیا بازی کرد. این‌ها همه کمک می‌کند که بازیکنان از نظر کیفیت فنی و روانی به سطح بالایی برسند و کیفیت بالایی از خود نشان دادند و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

با این رویه تیم ملی می‌توان صعود به المپیک را قطعی دانست؟

واقعا قابل پیش‌بینی نیست، بچه‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند. مجموعه فدراسیون والیبال، بازیکنان و مربیان تمام تلاش خود را می کنند که تیم ملی به المپیک صعود کند و مطمئن باشید که بچه‌ها تمام توان خود را به کار می گیرند. من خودم خوشبین هستم به این اتفاق که تیم ملی به المپیک صعود کند ولی در واقع نمی‌شود در ورزش چیزی را پیش‌بینی کرد. در هر صورت الان درگیر لیگ ملت‌ها هستیم و تمرکز بچه‌ها روی این بازی‌ها است تا بتوانیم نتایج خوبی را بگیریم.