پایان کار نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تجلیل از برگزیدگان


پایان کار نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تجلیل از برگزیدگان

گروه فرهنگی - آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار حضور مسئولان و با حضور پرشور دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و مردم روستای ده‌زیار در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار با تجلیل از برگزیدگان این سوگواره برگزار شد.

پایان کار نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تجلیل از برگزیدگان

به گزارش ایکنا از کرمان، ثارالله انکوتی دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شامگاه دوشنبه، 3 تیر گفت: بیش از 300 تعزیه‌خوان از سراسر کشور و استان کرمان در این دوره سوگواره در دو بخش جنبی و رقابتی به اجرای تعزیه پرداختند.
وی با تقدیر از تمام دست‌اندرکاران سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار به‌ویژه اعضای هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) این روستا افزود: کار فضاسازی محل برگزاری سوگواره حدود دو ماه طول کشید و در این مدت مردم روستای ده‌زیار از پیر و جوان برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن سوگواره ملی تعزیه زحمت کشیدند.
دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با بیان اینکه امروز روستای ده‌زیار در سطح کشور به نام مقدس تعزیه و شبیه‌خوانی شهرت گرفته است، بیان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات دولتی مربوطه از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی برای دوره‌های بعدی سوگواره فراهم شود.
هیأت داوران در بخش موسیقی‌سازی به دلیل نواختن ریتم‌های متناسب با نوع وقایع رفتار و گفتار تعزیه‌خوانان و تغییر و تقطیع صحنه‌ها و حالات سکوت و آرامش و انتقال هیجان به تماشاگران و رعایت دستگاه‌ها و گوشه‌های موسیقیایی بر اساس رتبه‌بندی از نوازندگان‌ساز بادی ترومپت با اهداء لوح تقدیر او تندیس سوگواره تقدیر و تندیس سوگواره تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.
رتبه سوم سجاد پورخسروانی از گروه تعزیه‌خوانی سیرجان
رتبه دوم حسین نخعی از گروه تعزیه‌خوانی باب‌الحوائج زنگی‌آباد
رتبه اول آ‌حید سلجوقی نژاد از گروه تعزیه‌خوانی فاطمیه زنگی‌آباد
هیأت داوران به‌دلیل نواختن آهنگ‌های عزا در مایه آواز سنتی و تحریک احساس شبیه‌خوانان موافق و مخاطبین متناسب با نوع واقعه و نواختن آهنگ‌های ملایم که از آن غم اندوه توام با نگرانی و انتظار احساس می‌شود از نوازندگان ساز بادی سنتی نی با اهداء لوح تقدیر و تندیس سوگواره تقدیر و کرد.
رتبه سوم سیاوش توکلی از گروه تعزیه‌خوانی سیرجان
رتبه دوم محمد حسن مومنی از گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار
این هیأت هیچ یک از نوازندگان ساز بادی را حائز رتبه اول ندانست.
هیأت داوران به‌دلیل نواختن موسیقی اعلام و نواختن مناسب با نوع وقایع و رعایت مترونوم و اجراهای بدون غلط و وارد بودن فهرست موسیقیایی و ایجاد ضرب و آهنگ‌های کلی با ریتم واقعه بر اساس رتبه‌بندی از نوازندگان سایدرام با اهداء لوح و تندیس سوگواره تقدیر و تشکر کرد.
رتبه سوم محمد مهدی نخعی از گروه تعزیه‌خوانی باب‌الحوائج زنگی آباد
رتبه دوم آمهدی نورمندی از گروه تعزیه‌خوانی سیرجان
رتبه اول دانیال مهدوی از گروه تعزیه‌خوانی هوتک
شبیه‌خوانان موافق و مخالف:
هیأت داوران به‌دلیل استفاده صحیح از موقعیت‌های دراماتیکی در میدان و بازی حرکتی حس مناسب و رعایت آواز خواندن در دستگاه سه گاه گوشه‌های حصار و مخالف با اهداء لوح و تندیس سوگواره از شبیه خوانان زن شبیه طوعه محمدرضا اخلاقی نیا از گروه تعزیه‌خوانی فاطمیه زنگی‌آباد تقدیر و تشکر کرد.
هیأت داوران به‌دلیل ارتباط نسبتا خوب با سایر شبیه‌خوانان و بازی حس نسبتا زیبا همراه با ضرب و آهنگ مناسب و بدون هیچگونه رتبه‌بندی خاصی از شبیه‌خونان هانی با اهداء لوح و تندیس سوگواره از حسین میراحمدی از گروه تعزیه‌خوانی هوتک و حسین زنگی‌آبادی از گروه تعزیه‌خوانی فاطمیه زنگی‌آباد تقدیر و تشکر کرد.
این هیأت به‌دلیل بازی حسی و ارتباط نسبتا صحیح با نقش شبیه و بازی در سکوت و کنترل اسب در میدان و عکس‌العمل‌های مناسب در قالب ارتباطات سه گانه نمایش بدون هیچگونه رتبه‌بندی خاصی از شبیه‌خوانان عبیدالله بن زیاد با اهداء لوح و تندیس سوگواره از وحید توانا از گروه تعزیه‌خوانی خمین و حمیدرضا افضلی از گروه تعزیه‌خوانی روستای ده‌زیار تقدیر و تشکر کرد.
هیأت داوران به‌خاطر اجرای نسبتا زیبا در شعرخوانی و داشتن ویژگی‌های فیزیکی و رعایت آکسات‌گذاری نسبتا خوب درکلام همراه با صدای مناسب و ایجاد حرکات افت و خیز دار نسبتا نمایشی و رعایت تداوم حس بازیگری در طول واقعه بدون هیچ گونه رتبه‌بندی خاصی از شبیه‌خوانان محمدبن اشعث با اهداء لوح وتندیس سوگواره از ثارالله انکوتی از گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار و حسین بابایی از گروه تعزیه‌خوانی اصفهان و از هادی معین قفقازی از گروه تعزیه‌خوانی فاطمیه زنگی‌آباد تقدیر و تشکر کرد.
هیأت داوران به‌دلیل زیبایی لحن و رعایت نسبی آوازها و اجرای نمایشی نسبتا خوب و بیان حسی نسبتا زیبا در راستای ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان در عرصه هنر شبیه‌خوانی بدون هیچگونه رتبه بندی خاصی از شبیه خوانان طفلان مسلم با اهداء لوح و تندیس سوگواره از عرشیا درفشی از گروه تعزیه‌خوانی سیرجان و امیررضا میراحمدی از گروه تعزیه‌خوانی هوتک و سیدامین هاشمی از گروه تعزیه‌خوانی سیرجان تقدیر و تشکر کرد.
هیأت داوران بدلیل بازی کاملا حسی رئالیسم و اجرای نمایشی خوب در برانگیختن عواطف و احساسات تماشاگران و بیان حسی نسبتا زیبا و تشویق وی در ادامه این مسیر با اهداء لوح و تندیس سوگواره از شبیه‌خوانی پسرهانی از محمد انکوتی از گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار تقدیر کرد.
این هیأت به‌دلیل فن بیان نسبتا خوب و صدای مناسب و بازی حسی زیبا و درک شبیه و اجرای نسبتا قابل قبول همراه با حرکات فیزیکی نمایشی با اهداء لوح و تندیس سوگواره از شبیه‌خوان منادی از محمد زنگی‌آبادی از گروه تعزیه‌خوانی فاطمیه زنگی‌آباد تقدیر کرد.
هیأت داوران به‌دلیل رعایت نسبی موسیقی آوازی در دستگاه‌های ماهور، شور و دشتی و در زمان زره پوشی در دستگاه‌های سه‌گاه و چهارگاه و ارتباط مناسب با نقش شبیه و آکسان گذاری نسبتا خوب در حرکات و رعایت ریتم و وزن اشعار و زیبایی لحن مرتبط با نقش و رعایت پیچ، تمپو، ولوم صدای مناسب و رعایت تداوم حس بازیگری در طول واقعه بدون هیچگونه رتبه‌بندی خاصی از شبیه‌خوانان مسلم بن عقیل با اهدای لوح و تندیس سوگواره تقدیر کرد.
هیأت داوران هیچ یک از معین البکاءهای حاضر در سوگواره را حائز مقام یا رتبه‌ای ندانست و به‌دلیل انتخاب و هدایت شبیه‌خوانان در میدان و ایجاد میزان های نسبتا مناسب نمایشی همراه با رعایت ریتم در اجرا و انتخاب لباس و با مفهوم رنگ شناسی و آرایش نسبتا خوب برخی صحنه‌ها با اهداء لوح و تندیس سوگواره از محمدحسین سلجوقی‌نژاد معین‌البکای گروه تعزیه‌خوانی فاطمیه زنگی‌آباد تقدیر و تشکر کرد.
این مراسم با حضور استاد اسماعیل محمدی، استاد مسعود گنجعلیخان‌حاکمی و استاد عباس صالحی به عنوان هیأت داوران نخستین سوگواره تعزیه ملی ده‌زیار همراه بود که بیانیه پایانی این سوگواره قرائت شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...