خوشگذرانی نفرت‌انگیز ثروتمندان +عکس


خوشگذرانی نفرت‌انگیز ثروتمندان +عکس

گراس آشکارا نوعی تفریح را سازماندهی کرده است که فعالان محیط زیست آن را «شکار کنسروی» می‌نامند؛ به این معنی که او شیر‌هایی را که در اسارت پرورش یافته و در میان نرده‌ها محصور هستند، تعقیب و شکار می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، مدیر بریتانیایی یک مجموعه طبیعت‌گردی (سافاری) در آفریقای جنوبی و زیمبابوه برای کشتن شیر‌ها و اسب‌های آبی که در اسارت پرورش یافته‌اند، هزاران پوند جایزه پرداخت می‌کند.
عکس‌های «نفرت‌انگیزی» که از «الکس گراس» منتشر شده است، او را در کنار جسد دو شیر نشان می‌دهد که در آفریقای جنوبی شکار و سلاخی شده‌اند.
خوشگذرانی نفرت‌انگیز ثروتمندان +عکس
گراس آشکارا نوعی تفریح را سازماندهی کرده است که فعالان محیط زیست آن را «شکار کنسروی» می‌نامند؛ به این معنی که او شیر‌هایی را که در اسارت پرورش یافته و در میان نرده‌ها محصور هستند، تعقیب و شکار می‌کند.
روزنامه دیلی‌میل، اوایل سال جاری جزئیات تحقیقات یک فعال محیط زیست به نام لرد آشکرافت را منتشر کرد که از شکار وحشیانه و ترسناک شیر‌ها در آفریقای جنوبی پرده برداشته بود.
گزارش او نشان داد که ۱۲۰۰۰ شیر که در اسارت پرورش یافته‌اند؛ یا توسط شکارچیان ثروتمند شکار می‌شوند، یا از کشتارگاه‌های کثیف سر در‌می‌آورند که استخوان‌هایشان را جدا و به شرق دور صادر می‌کنند.
گراس، مالک و مدیر «بلکتورن سافاری» است که یا مشغول تیراندازی به پرندگان و گوزن‌ها در انگلستان است یا در آفریقای جنوبی و زیمبابوه شیر شکار می‌کند.
عکس‌هایی که در وبسایت شخصی او منتشر شده است او را در کنار حیوانات مرده‌ای مثل کروکدیل، اسب‌آبی، بوفالو، یک جفت گورخر و شیر‌های نر و ماده نشان می‌دهد.
او همچنین شکار فیل و پلنگ را در سافاری خود پیشنهاد می‌دهد.
گفته می‌شود نخستین تجربه شکار او به ۵ سالگی‌اش در آفریقای جنوبی بازمی‌گردد و از آن به بعد او «در سراسر جهان» مشغول شکار بوده است.
مشتریان سافاری بلکتورن برای یک شکار ۵ روزه تا ۱۳۰۰۰ پوند پرداخت می‌کنند. مهمانان این سافاری افرادی ثروتمند هستند که در صحرای کالاهاری و در یک کلبۀ ۵ ستاره که «قطعه‌ای از بهشت» توصیف شده است، اقامت می‌کنند.
مانند بسیاری از مدیران سافاری، گراس عکس شیر‌های موجود را برای مشتریانش می‌فرستد تا آن‌ها را تشویق کند برای شکار به سافاری او بیایند.
او هفته گذشته مطلبی در در وبسایتش نوشته بود: «کالاهاری برای شکار شیر معروف است، و بهترین مکان برای شکار این گربه‌هاست»، که البته حذف کرد و فقط این جمله اکنون وجود دارد که می‌گوید: «منظره‌ها واقعا نفسگیر هستند و تعداد زیادی جانور در حیات‌وحش وجود دارد، این یک ماجراجویی در "بهشت" است.»
کارشناسان گفته‌اند، شیر‌هایی که گراس تصاویرشان را در وبسایت خود گذشته است، در اسارت پرورش یافته و بعد از تعقیب و گریز زیاد تیر خورده‌اند.
پیتر کات، مدیر خیریه زیست‌محیطی «لاین اید» در‌این‌باره گفته است: «بروی بدن شیر‌های نر زخم‌هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد حیوانات قبل از تیر خوردن در محیطی محصور تعقیب شده‌اند.»
«یال شیر زیباست و فقط شیر‌هایی که در اسارت پرورش یافته باشند یالی با این اندازه دارند.»
آفریقای جنوبی یگانه کشوری ایست که اجازه پرورش شیر در سطحی گسترده را می‌دهد و بیش از ۲۰۰ مزرعه دارد که در آن‌ها شیر‌ها در محیط‌های کاملا بسته نگهداری می‌شوند.
شیر‌های نر زیبا برای شکار شدن انتخاب می‌شوند و هیچ شانسی برای گریز از دست شکارچیان ندارند.
اسکلت این شیر‌ها اغلب به آسیای جنوب شرقی و چین فروخته می‌شود و از آن‌ها به عنوان درمان‌های سنتی که میلیون‌ها پوند ارزش دارد، استفاده می‌شود.
برای این کار توله شیر‌ها اندکی بعد از تولد از مادرهایشان جدا و برای خوشگذرانی شکارچیان ثرومند پرورش داده می‌شوند.
این تفریح خشم بسیاری از فعالان زیست محیطی و طرفدار حقوق حیوانات را برانگیخته است.
خوشگذرانی نفرت‌انگیز ثروتمندان +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر