در مورد درمان رنگ دانه زدایی درماملان ( Dermamelan ) چه می دانید؟ بسیاری از افراد متوجه می شوند که با افزایش سن رنگ پوست شان تغییر می کند. این موضوع اغلب به علت تغییر در نحوه تولید ملانین ( رنگدانه ای که به پوست شما رنگ می دهد. ) توسط بدن تان است. در طول زندگی، عواملی می توانند بر سلول های پوستی ای که مسئول تولید رنگدانه هستند، تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، قرار گرفتن طولانی مدت در برابر خورشید می تواند منجر به هیپرپیگمانتاسیون شود که به صورت نقاط تیره ای بر روی پوست خود را نشان می دهد. مقاله زیر از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام را بخوانید تا شناخت بیشتری نسبت به فرآیند رنگ دانه زدایی درماملان پیدا کنید و بفهمید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

درمان رنگ دانه زدایی درماملان ( Dermamelan ) چیست؟

آیا می دانید درمان رنگ دانه زدایی درماملان ( Dermamelan ) چیست؟ پوست برخی از افراد به طور ژنتیکی تمایل به لکه دار شدن دارد، در حالی که برخی دیگر شرایط پوستی مزمن نظیر ملاسما را تجربه می کنند که می تواند منجر به ایجاد خال ها یا لکه های قهوه ای بر روی پوست شود.

درمان رنگ دانه زدایی درماملان چیست؟ + راهنمایی کامل

درماملان یک روش بسیار محبوب برای درمان لکه های پوستی است. این درمان نتایج خوبی را ارائه می دهد و چون یک درمان زیبایی غیر جراحی است، روند بهبودی سریع تر بوده و استرس کم تری را نسبت به روش های تهاجمی تر به همراه دارد.

درماملان یک محصول شیمیایی است که معمولا برای از بین بردن لکه های ناشی از رنگدانه ها در صورت استفاده می شود. اجزای فعال آن شبیه به اجزای محصول محبوب کازملان بوده، اما غلظت آن بالاتر است.

علی رغم داشتن قدرت بالا، درماملان به عنوان یک درمان بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. اکثر افراد نتایج مثبت و عوارض جانبی کمی را تجربه می کنند. این درمان بسیار تطبیق پذیر بوده و یک پزشک خوب می تواند برای کسب بهترین نتایج، درمان را متناسب با نیازهای منحصربفرد شما تطبیق دهد.

شی موینودین، پرستار متخصص و مدیر تمرین در موسسه Few در شیکاگو، توضیح می دهد: “درماملان به وسیله مسدود کردن آنزیم تیروزیناز که مسئول تولید رنگدانه هاست، در جهت کاهش رنگدانه ها عمل می کند”. این محصول از چندین لایه بردار اسیدی مهم از جمله ازلائیک، کوجیک، فیتیک و اسکوربیک، استفاده می کند.

هنگامی که تیروزیناز مسدود می شود، تولید رنگدانه محدود می شود، که این امر از انتقال آن به سلول های پوست جلوگیری می کند و در نتیجه لکه های تیره از بین می روند و رنگ کلی پوست شما بهبود می یابد. در همین حال، اسیدهای لایه بردار اجازه می دهند که درمان، بیشتر به پوست نفوذ کند و ازدیاد رنگدانه ها را در سطوح عمیق تری از بین ببرد.

آیا شما کاندیدای خوبی برای درمان رنگ دانه زدایی درماملان ( Dermamelan ) هستید؟

بر خلاف برخی از انواع دیگر درمان های پوستی، درماملان برای انواع پوست، ایمن و موثر است و این درمان برای هر فردی که می خواهد که رنگ پوست یکنواخت تری داشته باشد، مفید است.

درماملان به ویژه در میان افرادی که دارای شرایط پوستی مزمن هستند، محبوب است، اما می تواند برای طیف گسترده ای از بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

اگر دارای شرایط زیر هستید، می توانید کاندید خوبی برای درماملان باشید:

هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب: لکه های بدون رنگ مرتبط با آکنه. پوست لکه دار: رنگ غیریکنواخت پوست به علت آسیب به وسیله خورشید و یا عوامل ژنتیکی. اختلالات پوستی: شرایط مزمن نظیر ملاسما ( گاهی اوقات تحت عنوان کلسما نیز تعبیر می شود. ). کک مک: خال های قرمز و یا قهوه ای بر روی پوست ( ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید. ) آسیب آفتاب: آسیب پوستی به علت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر فرابنفش.

درمان رنگ دانه زدایی درماملان چیست؟ + راهنمایی کامل

اگر چه درماملان به طور کلی به عنوان درمانی ایمن محسوب می شود، اما افرادی نیز هستند که باید از استفاده از آن اجتناب کنند.

اگر دارای شرایط زیر هستید، درماملان می تواند برایتان مضر باشد:

باردار یا شیرده هستید. بیماری پوستی دارید. دارای عفونت ویروسی، باکتریایی و یا قارچی هستند. آفتاب سوختگی دارید و یا سبک زندگی ای دارید که در معرض نور زیاد خورشید هستید.

همچنین اگر در حال حاضر در حال استفاده از آنتی بیوتیک هستید و یا در گذشته از هر نوعی از محصولات پوست و یا درمان های پوستی استفاده کرده اید که حاوی اسید گلیکولیک بوده اند، باید با پزشک خود مشورت کنید.

فرآیند درمان رنگ دانه زدایی درماملان ( Dermamelan ) چیست؟

درمان با انجام مشاوره اولیه شروع می شود و پس از آن پزشک تان چند محصول و دستورالعمل را برای ادامه درمان در خانه به شما ارائه می کند.

انجام دقیق دستورات پزشک، بسیار مهم است.درماملان را با درمان های لکه زدای دیگر ترکیب نکنید، چون این امر می تواند منجر به مشکلات غیرقابل پیش بینی شود.

بعد از دوره درمانی اولیه، به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا ممکن است که پیش از اعمال درماملان بر روی پوست، نیاز به حذف سلول های مرده از روی پوست باشد.

موینودین می گوید: ” این درمان، شامل اعمال یک ماسک در دفتر پزشک است که معمولا تا ۱۲ ساعت بر روی پوست باقی می ماند و پس از آن باید یک روش نگهداری صحیح در خانه انجام شود.

شما باید ماسک درماملان را برای حداقل شش ساعت بر روی پوست خود نگه دارید، اما زمان دقیق این موضوع تا حد زیادی به نوع پوست شما بستگی دارد. به طور کلی افرادی با پوست روشن تر نیاز به استفاده 8 ساعته از ماسک دارند، در حالی که افرادی با پوست تیره تر به طور معمول نیاز به پوشیدن آن به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت دارند.

بعد از یک دوره زمانی از پیش تعیین شده، شما می توانید ماسک درماملان را در خانه از روی صورت خود بشویید. سپس، استفاده از کرم مراقبت خانگی را براساس دستور پزشک خود شروع خواهید کرد. ممکن است بسته به نیازهای پوست خود، نیاز داشته باشید که این کار را برای یک سال یا بیشتر انجام دهید.

اکثر مردم به وسیله درمان و مراقبت خانگی مناسب قادر به دستیابی به نتایج مورد انتظار هستند؛ با این حال، در برخی شرایط، ممکن است در حدود یک ماه بعد از درمان اول نیاز به درمان دیگری داشته باشید. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که برای اطمینان از کسب نتایج مطلوب، به صورت ماهانه به پزشک مراجعه کنید.

درمان رنگ دانه زدایی درماملان چیست؟ + راهنمایی کامل

در روزهای پس از اعمال ماسک درماملان چه اتفاقی می افتد؟

در روزهای بعد از برداشتن ماسک از روی پوست، احتمالا متوجه تغییر قابل توجهی در ظاهر پوستتان خواهید شد.

پس از اعمال ماسک درماملان یک دوره بهبودی آغاز می ‍شود. به گفته موینودین، ” بیماران معمولا برای چند روز پس از استفاده از ماسک، حساسیت و قرمزی پوست را تجربه می کنند.”

چون که پوست شما به وسیله کرم خانگی درماملان بهبود می یابد، این عوارض جانبی معمولا در عرض یک هفته از بین می روند. ممکن است متوجه شوید که در طول بهبود اولیه، پوست شما شروع به پوسته پوسته شدن می کند. شدت این پوسته پوسته شدن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین پیش بینی چند روز مرخصی را به علت واکنش های احتمالی پوستتان داشته باشید.

پوسته پوسته شدن پوست به طور معمول پس از حدود هفت روز و پس از تنظیم پوستتان با شرایط درمان متوقف می شود. اگر در مورد پوسته پوسته شدن نگران هستید و یا اگر علائم ادامه داشتند، با پزشک خود صحبت کنید.

برای پشتیبانی از روند التیام چه کاری می توانید انجام دهید؟

راه هایی وجود دارند که می توانید برای کمک به فرآیند التیام طبیعی بدن تان انجام دهید.

موینودین توضیح می دهد: “برای کمک به فرآیند التیام ضروری است که به طور متوسط دوبار در روز و به مدت حداقل یک ماه از کرم های محافظت از پوست استفاده کنید. همچنین اجتناب از مواجهه شدید با آفتاب تا چند هفته پس از درمان ضروری است.”

پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و در طول دوره درمان از مصرف محصولات مراقبت از پوست و آرایشی اجتناب کنید. قبل از استفاده از هر محصولی، تایید پزشک خود را بگیرید.

درمان رنگ دانه زدایی درماملان چیست؟ + راهنمایی کامل

چگونه می توانید نتایج درمان رنگ دانه زدایی درماملان را به سرعت مشاهده کنید؟

بروز نتایج سریع هستند، و بسیاری از بیماران در اوایل اولین هفته پس از شروع درمان درماملان تغییرات مثبتی را مشاهده می کنند. ممکن است متوجه شوید که لکه های تیره پوست تان روشن تر شده اند و پوست تان با سلامت و طراوت بیشتری همراه است.

با پیشرفت درمان، رنگ دانه های ناخواسته به تدریج محو خواهند شد؛ تا زمانی که دیگر قابل رویت نباشد. از آنجا که درماملان به سرعت نتایج را بروز می دهد، پزشک شما معمولا در عرض یک ماه می تواند به شما بگوید که آیا به درمان دیگری نیاز دارید یا خیر. برای اکثر مردم، نیازی به این کار نیست.

خطرات درمان رنگ دانه زدایی درماملان ( Dermamelan )

درماملان به طور گسترده به عنوان نوعی ایمن از درمان شناخته می شود و اکثر افراد بدون تجربه مشکلاتی قادر به استفاده از آن هستند.

با این حال، همانند هر گونه ماسک شیمیایی دیگر، وقتی اسیدهای قوی بر روی صورت اعمال می شوند، خطرات ذاتی ای نیز به همراه دارند. بسیار مهم است که بیماران این درمان را در مطب یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک یا متخصص پوست، انجام دهند.

درمان رنگ دانه زدایی درماملان چیست؟ + راهنمایی کامل

آیا ارزشش را دارد؟

به طور خلاصه، درماملان یک روش درمانی ایمن و موثر برای درمان پوست است که می تواند به وسیله حذف رنگدانه های ناخواسته، رنگ چهره شما را روشن تر کرده و زیبایی کلی شما را افزایش دهد.

این که آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر، بستگی به نیازهای منحصر به فرد شما دارد، پس مطمئن شوید که قبل از درمان با پزشک متخصص یا متخصص پوست مشورت می کنید.