دولت اعتبارات خوبی برای اشتغالزایی روستایی استان کرمانشاه اختصاص داده است


دولت اعتبارات خوبی برای اشتغالزایی روستایی استان کرمانشاه اختصاص داده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت اعتبارات خوبی در قالب برنامه ها و طرح های مختلف برای اشتغالزایی روستایی این استان اختصاص داده، گفت: مشکلی در تامین اعتبارات اشتغالزایی روستایی نداریم.

هوشنگ بازوند دوشنبه شب در حاشیه بازدید از واحد تولید پوشاک «سانیار» در روستای «لیلمانج» سنقر و کلیایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال علاوه بر اعتباراتی که به بحث اشتغال روستایی اختصاص دادند، ۶۰۰ میلیارد تومان هم در بحث زلزله اعتبار گرفتیم و یکی از استان‌هایی هستیم که نسبت به سایر استان‌ها در توزیع اعتبارات و شغل‌های ایجاد شده وضعیت مطلوب‌تری داریم.

او گفت: هنوز مقداری از اعتبارات سال گذشته باقی مانده و امروز هم از آقای امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خواهش کردیم ۱۰۰ میلیارد تومان در این رابطه اضافه کند که بتوانیم اعتبارات اشتغال روستایی را پرداخت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: اعتبار جداگانه ای هم برای روستاهای شهرستان‌های مرزی گرفته‌ایم و اگر هم اعتبار کم بیاوریم دوباره تقاضای اعتبار می‌کنیم تا متقاضیان بتوانند از این وام ۶ درصدی استفاده کنند.

بازوند افزود: اگر یک موقعی اعتبارات با بهره ۶ درصدی هم تمام شود از محل کمک‌های فنی اعتباری ۵۰ درصد کل سودشان را می‌توانیم پرداخت کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به همراه استاندار کرمانشاه عصر دوشنبه از کارخانه تولید پوشاک «سانیار» در روستای «لیلمانج» سنقر و کلیایی بازدید کردند.

این واحد تولیدی از ۶ ماه قبل در این روستا راه اندازی شده و اکنون ۱۱۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.
اکنون ۶۰ دستگاه چرخ خیاطی در این واحد فعال است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ثوب پوشاک و لباس راحتی مردانه تولید می‌شود.

روستای لیلمانج در ۶ کیلومتری سنقر و کلیایی واقع شده است و سنقر نیز در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی