مجلس کویت خواستار تحریم کنفرانس بحرین شد


مجلس کویت خواستار تحریم کنفرانس بحرین شد

مجلس کویت خواستار تحریم کنفرانس بحرین شد که قرار است در چارچوب طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» از فردا در منامه پایتخت این کشور برگزار شود.

مجلس کویت خواستار تحریم کنفرانس بحرین شد

نمایندگان مجلس کویت در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در جلسه‌ای ویژه از سوی مرزوق الغانم رئیس مجلس قرائت شد، از دولت این کشور خواستند، موضع قاطعی برای تحریم این کنفرانس اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است که ما با این نشست و هرآنچه سبب تضییع حقوق عربی، اسلامی و تاریخی فلسطین شود، مخالفیم.

این نمایندگان با بیان اینکه کویت همواره از حقوق مشروع ملت فلسطین دفاع کرده تاکید کردند که برقراری روابط با رژیم صهیونیستی مغایر اصول ثابت و مواضع و قوانین کویت است.

آن‌ها همچنین اعلام کردند که هدف از نشست منامه که قرار است با مشارکت رژیم صهیونیستی برگزار شود، تثبیت اشغالگری و مشروعیت بخشیدن به آن و تحمیل هزینه‌های آن بر کشور‌های شورای همکاری و کشور‌های عربی است.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

این کنفرانس از سوی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شده است.

"جرد کوشنر" داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از طراحان اصلی معامله قرن به شمار می‌رود.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی