قوت گرفتن امکان ایجاد زندگی در مریخ با کشفیات اخیر دانشمندان


قوت گرفتن امکان ایجاد زندگی در مریخ با کشفیات اخیر دانشمندان

کاوشگری کنجکاو با انجام ماموریت‌های جدید و کشف نوع میزان جدید از گازهای مفید برای زندگی، احتمال وجود حیات در این سیاره را بالا برده است.

قوت گرفتن امکان ایجاد زندگی در مریخ با کشفیات اخیر دانشمندانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان علوم فضایی در معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای مختلف جهان سال‌ها است که به دنبال علائمی از وجود حیات یا امکان ایجاد محیط زیست قابل پذیرش برای انسان در مریخ هستند. پژوهش‌ها و تحقیقات جدید کاوشگر مریخ نورد کنجکاوی نشان داده است میزان سطح گار متان که یکی از گارهای ضروری برای حیات است در برخی از مناطق این سیاره به حدی می‌باشد که می‌تواند به امکان ایجاد زندگی در سیاره سرخ امیدوار شد.

بیشتر بخوانید: ماهواره تحقیقاتی ژاپن ناشناحته‌های مریخ را آشکار می‌کند

مریخ نورد کنجکاوی از سال ۲۰۱۲ میلادی ماموریت خود در سیاره سرخ را آغاز کرده است و از آن زمان تا کنون اطلاعات مفید و ارزشمندی را برای سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا-ناسا فرستاده است. اما آخرین گزارش این کاوشگر که هنوز جزییات دقیقی از آن برای عموم منتشر نشده، موجب شگفتی دانشمندان ناسا شده است.

پرده برداری کنجکاوی از وجود گاز متان در مریخ

کنجکاوی طی رصدهای تحقیقاتی خود در مریخ توانسته است اطلاعاتی مبنی برای افزایش قابل توجه سطح گاز متان در برخی از مناطق این سیاره را به زمین مخابره کند. کبود گازهای گلخانه‌ای و ضروری برای حیات مانند گاز متان از مهم‌ترین عوامل عدم وجود حیات در مریخ است که ارزیابی‌های جدید مریخ نورد کنجکاوی تغییراتی را در میزان این گاز در سطح سیاره مریخ نشان می‎‌‌دهد.

قوت گرفتن امکان ایجاد زندگی در مریخ با کشفیات اخیر دانشمندان

دانشمندان حدس می‌زنند این میزان از گاز متان در اثر واکنش‌های نور خورشید و مواد شیمیایی موجود در مریخ به وجود آمده است. ناسا اعلام کرده است به زودی اطلاعات بیشتری از این اکتشاف جدید را در اختیار علاقمندان به علوم فضایی قرار می‌دهد. در صورت اثبات وجود میزان مورد نظر از گاز متان در مریخ، دانشمندان فورا تحقیقات گسترده‌تری را در این خصوص آغاز می‌کنند و شاید روزی بتوان با قطعیت راجع وجود حیات در مریخ صحبت کرد.

انتهای پیام/

کاوشگر کنجکاوی رازهای جدیدی از وجود حیات در مریخ را آشکار کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان