استخراج ارز دیجیتال لیبرا به انرژی کمتری از بیت کوین نیاز دارد


رسانه کلیک – آزمایش ها نشان داده که ارز دیجیتال لیبرا نسبت به دیگر ارزها همچون بیت کوین، تاثیر بسیار کمتری روی محیط زیست خواهد گذاشت. همانطور که می دانید، بیت کوین در کنار جنبه های مثبت بسیار زیاد خود، جنبه های منفی همچون تاثیر مخرب روی محیط زیست نیز دارد که البته این تنها […] نوشته استخراج ارز دیجیتال لیبرا به انرژی کمتری از بیت کوین نیاز دارد...

رسانه کلیک – آزمایش ها نشان داده که ارز دیجیتال لیبرا نسبت به دیگر ارزها همچون بیت کوین، تاثیر بسیار کمتری روی محیط زیست خواهد گذاشت.

همانطور که می دانید، بیت کوین در کنار جنبه های مثبت بسیار زیاد خود، جنبه های منفی همچون تاثیر مخرب روی محیط زیست نیز دارد که البته این تنها مختص به بیت کوین نبوده و بسیاری از ارزهای دیجیتال را شامل می شود؛ اما ارز دیجیتال لیبرا نسبت به این ارزها انرژی کمتری مصرف می کند.

البته از آنجایی که این ارز دیجیتال هنوز عرضه نشده، نمی توان قضاوت درستی درباره آن کرد. با این حال گفته می شود که به دلیل متمرکزتر بودن لیبرا نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. برخلاف ارزهای غیر متمرکز دیگر، تنها چند تن از اعضای اصلی و مورد اعتماد Libra Association قادر به تولید لیبرا خواهند بود.

استخراج ارز دیجیتال لیبرا به انرژی کمتری از بیت کوین نیاز دارد

عملیات استخراج بیت کوین، به دلیل پیچیدگی بالا و نیاز به انرژی زیاد برای استخراج هر بیت کوین، باعث می شود انرژی زیادی تلف شود. گفته می شود در سال 2018 عملیات استخراج این ارز دیجیتال مصرف انرژی به اندازه کشور ایرلند بوده است.

در ارز دیجیتال لیبرا شاهد این موضوعات نیستیم و خبری از عملیات های پیچیده ماینینگ نیست. در واقع شبیه به مراکز داده است، البته که مراکز داده نیز انرژی مصرف می کنند، اما در مقایسه با بیت کوین و سایر ارزها مقدار مصرف انرژی کمتر است. با این حال در سال 2014، این مراکز مسئول 2 درصد از کل مصرف انرژی ایالات متحده آمریکا بودند. همچنین این مراکز به اندازه صنعت هواپیمایی، گاز کربن دی اکسید تولید می کنند که تاثیر مخربی بر محیط زیست دارند.

فیسبوک تلاش زیادی برای ایجاد مراکز پایدارتری انجام داده است، اما انرژی که ارز دیجیتال لیبرا نیاز دارد باعث می شود که تاثیرات مخرب مراکز روی محیط زیست نیز در نظر گرفته شود و تا حد امکان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

Source: theverge

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش