نظرسنجی های ایران اینترنشنال صدای آمدنیوز را درآورد


نظرسنجی های ایران اینترنشنال صدای  آمدنیوز را درآورد

برنامه چشم انداز شبکه ایران اینترنشنال برای برنامه گفتگوی سیاسی، با موضع احتمال درگیری نظامی مستقیم ایران با آمریکا، دو نظر سنجی متفاوت برگزار کرد.

به گزارش جام نیوز، شبکه تلویزیونی فارسی زبان «ایران اینترنشنال» مستقر در لندن، که توسط شرکت رسانه ای وابسته به عربستان سعودی اداره می شود برای برنامه چشم انداز خود با موضوع امکان درگیری نظامی ایران با آمریکا دو نظر سنجی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

چشم انداز مخاطبان، در نظر سنجی برنامه چشم انداز مخاطبان ایران اینترنشنال، جنگ نخواهد شد

مخاطبان شرکت کننده در این نظر سنجی ها براین باور هستند که اولا اروپا جایگاه میانجی گری میان ایران و آمریکا نداشته و دوما احتمال وقوع درگیری نظامی بین ایران و آمریکا بسیار پایین می باشد.

کانال تلگرامی آمد نیوز نسبت به نتیجه این نظر سنجی ها واکنش نشان داده و با انتساب این شبکه سعودی به ایران، نوشت:

جیره‌خواران استبداد_فقیه در رسانه‌‌های آیت‌الله_بی‌بی‌سی و خواهر زاده‌اش ایران اینترنشنال، در حال ارائه‌ی خدمات شبانه‌روزی به اربابان خود در ایران هستند! ایران اینترنشنال «خیلی ریز» در حال دنبال کردن خط خبری و رسانه‌ای هماهنگ با استبداد_فقیه است.

نظرسنجی های ایران اینترنشنال صدای  آمدنیوز را درآورد

واکنش آمد نیوز به نظر سنجی های شبکه ایران اینترنشنال

این در حالی است که نشریه گاردین در طی گزارشی تحلیلی در اثنای قتل جمال خاشقچی و حضور تروریست های در برنامه زنده این شبکه می نویسد:

شبکه تلویزیونی فارسی زبان «ایران اینترنشنال» که در بریتانیا مستقر است، از طریق یک کمپانی خارجی حمایت مالی می‌شود که رییس آن روابط نزدیکی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دارد. این موضوع بروز نگرانی درباره عدم استقلال خبری این شبکه تلویزیونی و همچنین وجود چندین پایگاه وابسته به رژیم سعودی در لندن را موجب شده است. این شبکه، به طور ناگهانی در صحنه رسانه‌ای لندن ظهور کرد و بسیاری از ۱۰۰ پرسنل شبکه حقوق‌ سخاوتمندانه‌ای دریافت می‌کنند که حدود دوبرابر دیگر رقبای رسانه‌ای است اما همواره از اعلام منبع حمایت مالی خود طفره رفته‌اند.

گاردین در ادامه گزارش خود می افزاید: ریاست کمپانی «Volant Media» که هم‌اکنون شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را اداره می‌کند بر عهده شخصی به نام «عادل عبدالکریم» یک تبعه سعودی است که رابطه‌ای طولانی با مقامات اجرایی مرتبط با دربار سعودی از جمله «عبدالرحمن الراشد» دارد. «الراشد» هم‌اکنون عضو هیات مدیره گروه تحقیق و بازاریابی سعودی (SRMG) به عنوان بزرگترین کمپانی انتشاراتی در خاورمیانه است. چندین منبع خبری نیز اعلام کرده‌اند «عبدالرحمن الراشد» که پیش از این مدیر کل شبکه عربستانی العربیه بود، یکی دیگر از چهره‌هایی است که پشت پرده حمایت مالی از شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» قرار دارد. همچنین درباره «نبیل الخاطب» یکی از افرادی که در قالب مشاور با این شبکه تلویزیونی همکاری می‌کند نیز گفته می‌شود وی ناظر شبکه و همچنین نماینده سرمایه‌گذاران است که از ملیت فلسطینی وی برای پنهان کردن سرمایه‌گذاران سعودی شبکه استفاده شده است. بر اساس اعلام یک منبع خبری، عربستان سعودی، ۲۵۰ میلیون دلار برای کمک به ایجاد شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» کمک کرده است که هیچ آگهی تبلیغاتی ندارد. همچنین تحقیقات درباره اجاره بهای پرداختی این شبکه و همچنین حقوق پرداختی به کارکنان، حاکی از هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلاری آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان